swag Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hei, jeg holder på med en historie og filosofi oppgave som jeg sliter med å finne stoff til. Skal egentlig bruke læreboka, men finner ikke svarene jeg leter etter. Derfor tenkte jeg at noen av dere her inne kanskje kunne bidra med noe hjelp. Spørsmålet er som følger: -Lag en kort fremstilling der du forklarer hva det vil si at samfunnet ble "vitenskapeliggjort" etter 1600-tallet. Hvilke rolle spilte naturvitenskapen i dette, og hvilke konsekvenser fikk vitenskapeliggjøringen for faglige områder som i utgangspunktet ikke var naturvitenskapelige? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 "Vitenskapligjøringen på 1600 tallet går ut på at samfunnet har i økende grad benyttet seg av vitenskap, naturvitenskapen spiller en stor sammenheng her, ettersom naturvitenskapen skaper fremdrift på natur relaterte samfunsproblemer, konsekvensen av denne vitenskapligjøringen var teknologisk fremgang". Jeg har ikke peiling, men sysn det kan fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå