Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Elsker kjæresten min, men ønsker å oppleve noe nytt og spennende

Gjest Guest_usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_usikker_*

Saken er den at jeg elsker kjæresten min mer enn noe annet og vi har det kjempefint sammen, men jeg føler for å gjøre en del ting jeg alltid har drømt om som blir litt vanskelig med kjæreste :( Det er der problemet dukker opp og hvor dilemmaene hoper seg opp.

Jeg er enda ung og har så og si ingen forpliktelser sånn utenom skole og en liten jobb. Jeg vil leve litt nå og gjøre ting jeg kun kan gjøre nå som jeg enda er ung.

Jeg har alltid drømt om å reise til en eller annen charterplass og jobbe der hele sommeren som bartender. Ikke pga pengene (for du tjener ikke sånn kjempe på det) men pga opplevelsen, festingen og stemningen. Det sier jo seg selv at man ikke bare kan reise vekk en hel sommer når man har kjæreste, og en kjæreste ville jo aldri akseptert det at han dro ned til syden for å jobbe som bartender. Hun ville nok dødd av sjalusi kanskje og det er vel så og si umulig å IKKE havne opp i noe seksuelt som bartender på en vill ungdomsplass i syden? Jeg ønsker jo ikke å reise fra henne eller noe, kun reise rundt og oppleve ting uten å være avhengig av andre hele tiden.

Nei jeg er ikke en typisk dust som bare reiser fra alt ansvar. Det er snakk om opplevelser! Hun er nå begynt i en ny ganske prestisjefull jobb som hun ikke kan slutte, derfor kan ikke hun reise rundt slik jeg ønsker.. og jeg ønsker jo ikke bare gjøre det slutt. Det klarer jeg ikke, for vi har det toppers ilag og alt slikt. Kan vel si at hun er jente i livet mitt. Er bare det at nå i det siste så har jeg begynt å bli redd for at tiden renner ut i ingenting og at jeg kommer til å leve det typiske A4 livet. Skole, jobb, litt ferie, så mer skole, jobb.. Bla bla! Jeg vil oppleve noe nytt, men det vil ikke hun. Hun er av den jenta som må ha full bakkekontakt hele tiden og leve etter det alle andre gjør til en hver tid. Jeg er skrudd sammen litt annerledes på det planet med at jeg ønsker å oppleve masse og slike ting.

Begynner også å bli litt redd for at jeg skal kjede meg og at jeg bare følger alt hva hun skal gjøre til en hver tid. Jeg kunn godt tenke meg å reise jorden rundt og besøke forskjellige kulturer og jeg har råd til det også pga en arv jeg fikk for ikke så lenge siden. Bestefar hadde nok blitt stolt om jeg brukte pengene på å besøke mange kulturer og slike ting, så "sløsing" på litt av arven er det jo ikke. Man lever jo bare en gang..

Jeg føler meg på en måte bundet - ikke seksuelt eller sånn samlivsmessig, for der vil jeg ikke ha noen andre, men bundet til forpliktelser. Det som gjør det så jævlig vanskelig er at jeg aldri bare kunne dratt fra henne sånn uten videre. Det ville vært totalt idiotisk av meg! Jeg hadde kun savnet henne når jeg var ute å reiste uansett :(

Hva hadde dere gjort om dere var meg? Man forlater vel ikke kjæresten sin kun pga noen opplevelser og litt eventyr i livet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du elsker henne, sier du, og hun elsker deg. Du vil ikke gå ifra henne, og hun kan ikke dra. MEN, det finnes noe som heter kompromisser ;)

Hvis dere er så glade i hverandre som det høres ut som, så unner dere hverandre å oppleve noe nytt innimellom. Men trenger du å reise og jobbe som bartender HELE sommeren? Hva med å sette seg ned og snakke om saken? Kommunikasjon er tross alt det viktigste i et forhold :)

Hun kommer til å forstå deg, og dere kan sikkert bli enige om en ordning. Du trenger jo kanskje ikke være borte i månedsvis av gangen? Og har du egentlig lyst til å reise jorda rundt hvis det går på bekostning av tiden med kjæresten din?

Jeg synes ikke du skal legge alle drømmene dine på hylla bare fordi du er i et forhold, men snakk med henne om det! Kanskje dere kan legge opp noen turer til hennes ferier?

Hun vil nok ikke nekte deg å oppleve andre deler av verden hvis dere har det så fint som dere har det. Snakk om det, inngå kompromisser, hun blir sikkert glad hvis du viser at du er interessert i å snakke med henne om det og høre hva hun synes, og ikke bare kjører av gårde uten at hun har fått si sin mening.

Lenke til kommentar

Man kan oppleve ting selv om man er i et forhold. Det blir alltid et kompromiss ut av det, og ikke alle opplevelser krever at man er borte i mange mnd av gangen. Prøv heller å være flink til å finne på spennende ting og reiser når din kjæreste også har fri og muligheten til å bli med. Hvis du elsker henne så mye som du sier vil vel også opplevelsen bli bedre hvis hun er med?

Dette er heldigvis ikke en enten-eller-situasjon hvor du må velge mellom å oppleve ting, eller å leve et kjedelig A4-liv. Helgeopplevelser, ferieopplevelser, noen ekstra dager fri fra jobb for å oppleve etc.

En opplevelse trenger heldigvis ikke å vare i flere mnd sammenhengende for at det skal være en god opplevelse. ;)

Og at tiden renner fra deg er det dummeste jeg har hørt. (i hvert fall ikke langt fra :p) Opplevelser kan man få under hele livet. F.eks. har mine foreldre nettopp passert 50, og vært gift siden de var rundt 20. Og de reiser og opplever nye ting hyppigere enn noen sinne. De drar kanskje ikke til syden for å være bartender i noen mnd, men jeg vil si at turer til asia, syd-amerika, afrika, etc kan være minst like spennende. :)

Lenke til kommentar
Hun ville nok dødd av sjalusi kanskje og det er vel så og si umulig å IKKE havne opp i noe seksuelt som bartender på en vill ungdomsplass i syden?

Er det?

Jeg føler meg på en måte bundet - ikke seksuelt eller sånn samlivsmessig, for der vil jeg ikke ha noen andre, men bundet til forpliktelser.

Hvis du ikke vil ha noen andre, burde du vel klare å holde deg unna seksuelle relasjoner til andre mennesker.

Har kjæresten din noen grunn til å ikke stole på deg? Føler du at du ikke kommer til å klare å styre unna de flørtende partyjentene på sydentur?

Jeg synes ikke du skal stresse så veldig med dette. Livet er fullt av muligheter fra ende til annen, og alderen din bestemmer ikke hva du kan gjør med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...