tore_v1 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Om du trenger et billig lydanlegg i sammenheng med video så greit, det er nok helt ok til en tusenlapp, men jeg vil virkelig anbefale å vente litt til med å kjøpe, og heller spare opp en lapp eller to ekstra, og vurdere en separat løsning, og kanskje to høyttalere i første omgang? EDIT: Ja, det er forsterker innebygget der. Det finnes dog andre løsinger, av samme type, som gir deg en vesentlig bedre lydopplevelse. Endret 28. november 2009 av tore_v1 Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 2. LunarG - stort sett enig ift bil-digresjonen, men en amatør kjører fortere med en gammel bil med gode dekk, enn i en Evo med slitte "helårsdekk" på vått føre. Med det meenr jeg at jeg heller vil høre et middels anlegg i et meget godt rom, satt opp med litt hensikt og tanke, enn et high end anlegg satt opp i et dårlig rom, med dårlig synergi mellom komponentene. Ville bare frem til at det har lite å si om man er "amatør" eller "proff" når det gjelder lyd. Man hører forskjell på et bra eller et dårlig anlegg (så lenge alle andre faktorer er de samme), uannsett om man er nybegynner eller erfaren. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Om du trenger et billig lydanlegg i sammenheng med video så greit, det er nok helt ok til en tusenlapp, men jeg vil virkelig anbefale å vente litt til med å kjøpe, og heller spare opp en lapp eller to ekstra, og vurdere en separat løsning, og kanskje to høyttalere i første omgang? Og med en separat løsning mener du altså en forsterker å separate høytalere ? Lenke til kommentar
Erla2k Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 ja det mener han. men jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal ha et anlegg med dvdspiller når du har ps3..? skriv opp en god forsterker av far på ønskelista til jul også kjøper du høyttalere selv etter det. jeg har sikkert 3 anlegg stående fordi jeg hele tiden skal ha et hakk bedre. du kan forresten komme til tønsberg og hente et par høyttalere hvis du trenger Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 2. LunarG - stort sett enig ift bil-digresjonen, men en amatør kjører fortere med en gammel bil med gode dekk, enn i en Evo med slitte "helårsdekk" på vått føre. Med det meenr jeg at jeg heller vil høre et middels anlegg i et meget godt rom, satt opp med litt hensikt og tanke, enn et high end anlegg satt opp i et dårlig rom, med dårlig synergi mellom komponentene. Ville bare frem til at det har lite å si om man er "amatør" eller "proff" når det gjelder lyd. Man hører forskjell på et bra eller et dårlig anlegg (så lenge alle andre faktorer er de samme), uannsett om man er nybegynner eller erfaren. Vi snakker litt forbi hverandre her Jeg lånte bare bil-digresjonen, ift hvordan et anlegg er satt opp, ikke i forhold til hvordan øret oppfatter lyd. For å sitere en kompis som var innom; Du har redefinert lyd og musikk! Alle hører om de hører på god musikk på et godt anlegg eller et dårlig et, jeg tenkte mer på alle høyttalerne som står helt inntil veggen, gjerne med sidevegg på den ene siden av anlegget, med masse unødvendige refleksjoner her og der, osv, osv.. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 ja det mener han. men jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal ha et anlegg med dvdspiller når du har ps3..? skriv opp en god forsterker av far på ønskelista til jul også kjøper du høyttalere selv etter det. jeg har sikkert 3 anlegg stående fordi jeg hele tiden skal ha et hakk bedre. du kan forresten komme til tønsberg og hente et par høyttalere hvis du trenger Har jo seg slik at hjemmekinoanlegg med forsterker innebygd i dvd spilleren er mye billigere, som i linken nevnt over Og takk for tilbudet, hadde jeg bare bodd i Tønsberg ^^ Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Billig - ja - men hva gjør du når det billige drevet i maskinen konker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå