Lindoniel Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Vet om en butikk i tyskland om du er interessert. Har vært der selv et par ganger, ganske bra utvalg, seriøse mennesker. Skal rote opp linken til siden deres i morgen om jeg får positiv respons. (Orker ikke å lete i arkivet mitt kl halv 3 på natta.) Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Fant linken: http://www.dome-fetisch.de/ Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Hvorfor er egentlig BDSM så fy-fy? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Flertallet er ikke tilhengere. Altså er man unormal om man liker det, og om man ikke viser forakt for det. Tror jeg. Har sikkert en del med pisking, lær og håndjern å gjøre også. Lenke til kommentar
merov Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Jeg er sekretær i SMil Norge. ( landets største BDSM-organisasjon) Jeg er nestleder i UngBDSM. ( For BDSMere i alderen 16-26) Jeg er med i utvalget Revise-F.65 som er et utvalg i LLH som har medlemmer fra mellom annet SMil-Norge og som jobbet for nasjonal og jobber for internasjonal friskmelding og opplysningsarbeid. De fire diagnosene som ble fjernet første februar i 2010 ble cirka brukt 3 ganger i året hver, så de var ikke helt sovende, men bare litt snoozende. Det er også bare i Skandinavia at man har fjernet sadomasochisme som diagnose. I resten av verden som bruker WHO sin internasjonale ICD-10 er Sadomasochister, fetishister og transpersoner fremdeles definert som syke (punkt F.65). Det samme gjelder DSM-IV-TR som er den amerikanske diagnosemanualen, selv om den formulerer det som seksuell sadisme og seksuell masochisme i stedet for å slå de sammen til sado-masochisme. Den setter fokus på at det må være til bry, skade og problem for sosiale eller seksuelle relasjoner eller en plage for vedkommende. Litt av problemet til DSM-IV-TR er at man kan ha de samme problemene med feks homoseksualitet og det finnes adekvate diagnoser for problemene man kan føle at man har som BDSMer. Man prøver å gjøre noe med Spammerene på SMil-Norge forumet. Om man raporterer de som spammer, er det lettere å gjøre noe med. Om det er noen som har noen private spørsmål eller lurer på noe er det bare å spørre. Lenke til kommentar
spinnwild Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hvorfor er egentlig BDSM så fy-fy? Kan det være fordi de fleste har lyst til å prøve det, men fåtallet faktisk tør... Sånn har det ofte vært for meg når det kommer til ulike "sjangre" innen sex... Vil også tro at alle misoppfatningene rundt slikt styrer en del for de som ikke vet bedre... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Har sikkert en del med pisking, lær og håndjern å gjøre også.Forklar? Anonymous poster hash: 42366...5a2 Endret 15. desember 2015 av L4r5 Lenke til kommentar
spinnwild Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Har sikkert en del med pisking, lær og håndjern å gjøre også.Forklar? Jeg tror det menes at det fortsatt ikke oppfattes som "normalt" å like/tenne på slikt. Og når man først er norsk så må man jo fornekte alt som ikke er "normalt" og man ikke forstår selv Endret 15. desember 2015 av L4r5 anonymisering Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Men så er jo BDSM så mye mer enn pisking, lær og håndjern. Lenke til kommentar
spinnwild Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Men så er jo BDSM så mye mer enn pisking, lær og håndjern. ja heldigvis selv er jeg vel mer en tau-entusiast (kinbaku) Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hva er det som gjør at etter man har hatt skikkelig BDSM-sex, er vanlig sex så mye kjedeligere? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Snakker du av egne erfaringer eller? Anonymous poster hash: 42366...5a2 Endret 15. desember 2015 av L4r5 Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Ja. Eller, det er vel ikke direkte kjedelig. Men blir så mye mer.. tamt. Ikke alltid, men bare de første gangene med vanlig etter SM, liksom. Lenke til kommentar
spinnwild Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Ja. Eller, det er vel ikke direkte kjedelig. Men blir så mye mer.. tamt. Ikke alltid, men bare de første gangene med vanlig etter SM, liksom. det gir jo ekstra krydder da Godt med tam sex også, mere ... kos... på en måte. Men merker det selv at det er lett å bli "avhengig" av slike nye opplevelser. Men det er jo ikke farlig det. Kan kanskje blir litt leit om man mister "kontakten" med det ømme i sexen, eller at man ikke kan prestere uten "krydderet"... Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 det gir jo ekstra krydder da Godt med tam sex også, mere ... kos... på en måte. Men merker det selv at det er lett å bli "avhengig" av slike nye opplevelser. Men det er jo ikke farlig det. Kan kanskje blir litt leit om man mister "kontakten" med det ømme i sexen, eller at man ikke kan prestere uten "krydderet"... Jo jo, for all del. Merker bare at jeg vil ha mer. Vanlig sex er kos det også. Ømt, godt, kos.. Hmm. Jeg føler jeg motsier meg selv. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Å like det ene betyr ikke at man kan like det andre. Det er godt med te innimellom selv om man drikker kaffe til vanlig. 3 Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Men så er jo BDSM så mye mer enn pisking, lær og håndjern. ja heldigvis selv er jeg vel mer en tau-entusiast (kinbaku) Tau, you say! Kan jeg spør deg, og eventuelle andre, hvilket tau burde man bruke? Har til nå bare brukt håndjern og et eksperiment med mansjetter, men er svært gira på å teste tau. Tykkelse, stoff, hvor mye man må ha .. ? 1 Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 8. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Nå er ikke jeg noen tauekspert, men syns myke tau fungerer best. Nylontau har en tendens til å være for stive. Hold deg unna hamptau, de stikker (noe som nok kan brukes som en del av bdsm seansen antar jeg), men de gir brannsår så fort. Hvor mange meter du trenger er individuelt, og kommer an på hvordan du bruker det, men kjøp mer en du tror du trenger, det går ofte med mer enn du hadde tenkt deg på forhånd. Kjøp forresten også et sammenhengende tau, så kan du tilpasse det dine sexuelle omgivelser selv EDIT: Når det kommer til tykkelse; de jeg har i sengen min er ca 7mm i diameter. Endret 8. januar 2011 av Lindoniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg