Nοia Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Rekker jeg å bestille time til mørkekjøring før 2010, eller er den snart slutt? Og må man bare ringe inn/sende mail for å bestille time? Har ikke sett noen mer info enn at de har mørkekurs på de nærmeste trafikkskolenes nettsider. Lenke til kommentar
Biler Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg troor du rekker det, men det er bare å ringe eller send mail til trafikk skolen, men ring så snart så mulig, jeg meldte meg på mandag og skal imårn.. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det er vel strengt tatt lettere å få svar på spørsmål om bestilling av mørkekjøringstimer hos din lokale trafikkskole, eller hva? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Mørketid har man bare nord for polarsirkelen. Dette er tiden da solen i løpet av døgnet aldri stiger over horisonten, og varigheten avhenger av avstanden til polarsirkelen, målt i retning mot den geografiske nordpolen. Nær polarsirkelen er mørketiden svært kortvarig, men når man nærmer seg nordpolen øker varigheten, helt opp mot 6 måneder. På nordpolen har man i prinsippet en lang dag på seks måneder etterfulgt av en lang natt på seks måneder. Mørkekjøring skal utføres i mørke. Mørke har man overalt i verden, også sør for polarsirkelen. Den tiden av døgnet det er mørkt, kaller man ofte for "natt". Den tiden solen skinner, kalles "dag". I Norge er det mørkt store deler av døgnet om vinteren, og "kveld" og "morgen" kan også være ganske mørke. I ikke-tropiske strøk varierer imidlertid mørkets varighet med årstiden. Mørket varer lenger jo nærmere vintersolverv man er, og jo lenger unna ekvator man er. Mørkekjøring på en trafikkskole kan utføres mellom 15. oktober og 15. mars. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå