Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Læreren tok meg i snus!

Anbefalte innlegg

hei :p

Visste ikke helt hvor jeg skulle sette denne tråden, har ikke så mye peiling på forum å sånn, men siden den hvertfall har litt med skole å gjøre setter jeg den her :p

Det har seg sånn at på skolen så snuste jeg (snuser ikke fast!)

Vil bare si at jeg ikke gjør det for å være kul eller noe sånt, men man tar gode og dårlige valg :S

Men altså så læreren det. Han gjorde ikke noe big deal ut av det, han sa bare spytt ut, men jeg vet ikke om han kommer til å si noe til pappa :S

Pappa er også lærer på skolen men er vekke og kommer ikke hjem før imorgen.

Har noen eldre venner som sier at læreren ikke har lov til å si det til ham (taushetsplikt), men jeg syns det høres ulogisk ut hvertfall siden de er kollegaer.

Det jeg lurer på er om han har lov til å si noe?! :p

Går i 10. klasse viss det har noe å si :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

taushetsplikt har ingenting med dette å gjøre.

den gjelder bare enkelte ting vet du, ikke alt.

regelen:

Forvaltningsloven 1967 § 13 Taushetsplikt

Enhver som utfører tjeneste eller arbeid for et forvaltningsorgan, plikter å hindre at andre får adgang eller kjennskap til det han i forbindelse med tjenesten eller arbeidet får vite om:

1. noens personlige forhold, eller

2. tekniske innretninger og fremgangsmåter samt drifts- eller forretningsforhold som det vil være av konkurransemessig betydning å hemmeligholde av hensyn til den som opplysningene angår.

at du snuser er verken personlig forhold eller teknisk innretning, så du kan nok regne med at faren din får vite det...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Læreren min sier "Spytt ut" opptil flere ganger om dagen. Mora mi vet ingenting om det for å si det sånn. (Håper hun ikke leser forums :O)

Er jo så jævlig mange som snuser uansett. Hvis de skulle sladra til alle foreldrene hadde de jo vært på telefonen hele dagen.

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...