Tja Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Har hørt at det er mulig å få Windows XP til å bruke minnet istedenfor harddsik-plass som virtuelt minne ? Er det ikke slik at det er et eller annet som må defineres i batch-filen ? Jeg har 1 GB minne. Noen baksider ved å evnt. gjøre dette ? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hvis du i tillegg aapner command.exe, skriver msconfig, gaar inn paa system.ini og legger til linjen> "ConservativeSwapfileUsage=1" under 386enh seksjonen. har ikke testet dette selv Lenke til kommentar
ttd Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Du kan endre litt på minneinnstillingene i XP ved å laste ned TweakXP og gå til minneinnstillinger. Dette er forresten det beste tweake-programmet til XP også :wink: Lenke til kommentar
frans Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Buy 2x512 MB RAM and disable virtual memory. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Buy 2x512 MB RAM and disable virtual memory. DET må du ikke gjøre hvis du ikke vil kaste bort ram. Mange programmer reservere masse minne som det faktisk ikke bruker (også spill), og det løser Windows ved å reservere plass på vekslefila. Hvis denne er disabled vil det bli reservert ram som ikke blir brukt, og det er jo direkte idiotisk. Lenke til kommentar
Tja Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 Buy 2x512 MB RAM and disable virtual memory. ¿por qué es usted discurso inglés? Lenke til kommentar
frans Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Buy 2x512 MB RAM and disable virtual memory. DET må du ikke gjøre hvis du ikke vil kaste bort ram. Mange programmer reservere masse minne som det faktisk ikke bruker (også spill), og det løser Windows ved å reservere plass på vekslefila. Hvis denne er disabled vil det bli reservert ram som ikke blir brukt, og det er jo direkte idiotisk. Han har 1 G Ram. Noen vil allerede si at han allerde kaster bort 500-800 MB ved å ha 1G. Har selv 1 G minne og har disablet virtuell minne og det fungerer meget bra på min hjemmemaskin. Slipper å få redusert maskinytelsen ved at programmene hele tiden skal skrive til swapfilen selv om en har ledig fysisk minne. Har enda ikke opplevd at 1G ram er for lite (da vil det bli et problem). På denne maskinen jeg sitter på swapper maskinen sinnsykt mye selv om den har 384 MB Ram og ca 40-50 % ledig fysisk minne (win2k sp3). Sidevekslingsfilen er på ca 1024MB. Lenke til kommentar
frans Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Buy 2x512 MB RAM and disable virtual memory. ¿por qué es usted discurso inglés? Det hørtes bare så dumt ut med: "Kjøp" 2x512 MB Ram "og" disable virtual "minne"! Så derfor alt på engelsk. Er så språkfattig at jeg ikke fant eller giddet finne på passende norske ord. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå