Hoel Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 I september ble jeg tipset om en ledig jobb i en barnehage hvor en kompis av meg jobbet. Jeg dro innom der, fikk et intervju. Det gikk et par dager og jeg fikk høre at jeg ikke fikk stillingen jeg søkte på, men at de ville ha meg som ringevikar. Jeg fikk et par dager som vikar da. Før jeg hadde kommet meg på jobb fikk jeg en ny telefon hvor jeg ble tilbudt stillingen, en 50% stilling for en som var sykemeldt der. Jeg takket ja. Kontrakten ble skrevet fram til sykemeldingen gikk ut, og jeg ble fortalt at jeg skulle få fortsette å jobbe etter det, med ny kontrakt, om personen fortsatt ble sykemeldt. Det gikk 1 mnd, og jeg fikk ny kontrakt. Denne var også bare på 1 mnd. Nå ble det sånn at denne personen skal komme tilbake, først med litt mer en 50% nå(fikk ikke oppgitt hvor mye) også 100% fra rett over nyttår. Jeg ble da ikke tilbudt de % som ble igjen. De ble i stedet gitt til han som sa nei til de 50% første gangen, når jeg fikk beskjed om at de hadde funnet en annen. Men han ombestemte seg da, og ville ikke ha den. Derfor fikk jeg de 50%´ene. Han har siden den gang jobbet litt smått i barnehagen på andre avdelinger en den jeg jobbet på. Så det jeg lurer på er om ikke jeg skulle ha blitt tilbudt de prosentene som ble igjen selvom kontrakten min gikk ut? Jeg ble jo på en måte lovet at jeg skulle få fortsette så lenge hun var sykemeldt. Nå husker jo ikke jeg nøyaktig hva som ble sagt og det er heller ikke skrevet noe sted. Dette er en kommunal barnehage om det gjør noe forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå