JuC1y Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hei, vi har muntlig fremføring om tema forvitring i geografi snart. Hvis skal forklare hva forvitring er og hvordan det foregår. Forklare hvordan forvitringen former landskapet. Vi vet hva forvitring gjør og hvordan det foregår, at det er to former for forvitring og under der igjen er det flere former. Men vi vet ikke hvordan det former landskapet vårt, eller så skjønte vi ikke spørsmålet helt? :S Håper dere her kan hjelpe oss, vi var dumme som bestemte oss for å gjøre alt idag når vi har fremføring imorgen så får ikke spurt læreren heller... Lenke til kommentar
Erla2k Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hei, vi har muntlig fremføring om tema forvitring i geografi snart. Hvis skal forklare hva forvitring er og hvordan det foregår. Forklare hvordan forvitringen former landskapet. Vi vet hva forvitring gjør og hvordan det foregår, at det er to former for forvitring og under der igjen er det flere former. Men vi vet ikke hvordan det former landskapet vårt, eller så skjønte vi ikke spørsmålet helt? :S Håper dere her kan hjelpe oss, vi var dumme som bestemte oss for å gjøre alt idag når vi har fremføring imorgen så får ikke spurt læreren heller... tror jeg skjønte problemet ditt.. det er vel når vann renner ned i sprekker i fjellet, fryser og utvider seg f. eks.. du må nesten bare søke det opp på nettet. finner det lett, men er et stort tema hvis du skal gå dypt i det. er mange undergrupper Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 jeg forstår, jeg har prøvd å søke det opp på nettet men jeg forstår ikke hvordan det endrer landskapet vårt? Er det, det at ved feks frostforvitring hvor vann renner ned i sprekker og frosner så smuldrer fjellene feks opp er det endering av landskapet hva skjer når det har smuldret opp ? :S må gå så dypt som mulig Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Søk etter ordene "forvitring" og "fjell" på google ... Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 hvorfor er forvitring, sammen med biologiske prosesser, viktig for dannelse av jordsmonn og for plantevekst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå