AndersT2 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Tenker på å oppgradere til Windows 7, men hvilken versjon burte man velge? Home, Pro eller Ultimate. Tenkte å kjøre 64-bit for første gang. Har i dag Vista Ultimate. Hva vil jeg tape hvis jeg går til 7 Home? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hva bruker du i dag som du kommer til å savne i pro eller ultimate? Kryptering? Domener? Avanserte brukerrettigheter? Det eneste som er nytt er kanskje XP Mode som ikke er i Home versjonen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Det er det jeg lurer på hva som er forskjell i versjonene. Fant ingen side som sa hva som innehold hva, hverken Hardware, itavisen eller det jeg søkte på i dette forumet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Sammenligning av de ulike "editions". Lenke til kommentar
laurell Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Det er det jeg lurer på hva som er forskjell i versjonene. Fant ingen side som sa hva som innehold hva, hverken Hardware, itavisen eller det jeg søkte på i dette forumet. Hvorfor går du ikke innpå sidene til microsoft da? http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows7/products/compare Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Og så står det en del her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239 Kan vel med 85% sikkerhet si at du ikke trenger noe annet enn Home Premium. 32bit eller 64bit kommer an på hardware og RAM, men ingen grunn til å ikke velge 64bit. (så fremt du har en pc fra MANGE år tilbake da) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Skal jeg ha Win 7 så blir det på ny maskin, så maskin kraften skal det ikke være noe å si på. Men tenker også på å gå for SSD harddisk. Men finner ikke hvor mye Win 7 faktisk bruker av plass. Holder det med 60 GB? I dag har jeg Vista på 74 GB Raptor (69 GB brukbar plass) og har igjen ca 19 GB. Men med SSD så blir det vel også litt fristende å ha plass til ett par spill også. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Skal jeg ha Win 7 så blir det på ny maskin, så maskin kraften skal det ikke være noe å si på. Men tenker også på å gå for SSD harddisk. Men finner ikke hvor mye Win 7 faktisk bruker av plass. Holder det med 60 GB? I dag har jeg Vista på 74 GB Raptor (69 GB brukbar plass) og har igjen ca 19 GB. Men med SSD så blir det vel også litt fristende å ha plass til ett par spill også. 60GB holder i massevis ja. Om du bare skal bruke SSD'en til OSet så er 60 godt nok, ellers burde du ha rundt 25-30gb avholdt til kunn Windows 7. Har selv 80gb SSD til OS \ Div Spill og noen programmer på min SSD :)9 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Men tenker også på å gå for SSD harddisk. Men finner ikke hvor mye Win 7 faktisk bruker av plass. Var vel 13GB på ny installasjon. Noen dager senere, etter å ha lagt inn Norton + en del småprogrammer, win update, drivere, er det gått med 19GB. Mulig Windows har noe fanteri for seg også, og tar noe plass til restore/backup elns. (sistnevnte er bare vill gjetting) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå