Gå til innhold

Win7, hvilke versjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal jeg ha Win 7 så blir det på ny maskin, så maskin kraften skal det ikke være noe å si på.

Men tenker også på å gå for SSD harddisk. Men finner ikke hvor mye Win 7 faktisk bruker av plass. Holder det med 60 GB? I dag har jeg Vista på 74 GB Raptor (69 GB brukbar plass) og har igjen ca 19 GB. Men med SSD så blir det vel også litt fristende å ha plass til ett par spill også.

Lenke til kommentar
Skal jeg ha Win 7 så blir det på ny maskin, så maskin kraften skal det ikke være noe å si på.

Men tenker også på å gå for SSD harddisk. Men finner ikke hvor mye Win 7 faktisk bruker av plass. Holder det med 60 GB? I dag har jeg Vista på 74 GB Raptor (69 GB brukbar plass) og har igjen ca 19 GB. Men med SSD så blir det vel også litt fristende å ha plass til ett par spill også.

60GB holder i massevis ja.

Om du bare skal bruke SSD'en til OSet så er 60 godt nok, ellers burde du ha rundt 25-30gb avholdt til kunn Windows 7.

Har selv 80gb SSD til OS \ Div Spill og noen programmer på min SSD :)9

Lenke til kommentar
Men tenker også på å gå for SSD harddisk. Men finner ikke hvor mye Win 7 faktisk bruker av plass.

Var vel 13GB på ny installasjon.

Noen dager senere, etter å ha lagt inn Norton + en del småprogrammer, win update, drivere, er det gått med 19GB. Mulig Windows har noe fanteri for seg også, og tar noe plass til restore/backup elns. (sistnevnte er bare vill gjetting)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...