poe Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Men du er vel klar over at du kan legge inn akkurat det som måtte passe deg av UI på denne telefonen? Eller skal vi nå slakte SE for at de har et nyskapende UI som de aller fleste vil like? Eller skal vi vente til vi har prøvd det og se om det fungerer? Vi kan begynne med å slakte det vi kan se. Siden når var swish, swosh før funksjonalitet noe "de aller fleste" vil like? UIen er ikke laget for at ting skal være raskt og enkelt og gi god oversikt som stock Android og iPhone er. Vi skal kanskje være forsiktig med å dømme telefonen nord og ned, det kan jo være SE har tenkt å redesigne hele UIet (UX... sukk) før release. Å benytte stock UI på telefonen blir nesten garantert suboptimalt. Man går glipp av funksjoner og får en UI som ikke er optimalisert for telefonen. Uansett er det slik mobilen markedsføres som vil selge den. Skal innrømme at det er mange som synes dette ser fint ut, men det blir ikke en god telefon utav det. Personlig har jeg ingenting imot eye candy, så lenge det fungerer og glir smertefritt. Men blir det en flaskehals, så er jeg rask med å slå av funksjonen. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Det er vel hovedsakelig Timescape og Mediascape som er laget av SE. Jeg hadde intrykk av at timescape hadde erstattet homescreen. Det gjør den tydeligvis ikke og står noe mindre sentralt i telefonens funsjonalitet enn jeg trodde. Veldig bra. edit: Ser faktisk ut som om SE har gått fra å ha Timescape som homescreen: Til å ha den som en applikasjon: Endret 25. november 2009 av Zappy Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det er vel hovedsakelig Timescape og Mediascape som er laget av SE. Jeg hadde intrykk av at timescape hadde erstattet homescreen. Det gjør den tydeligvis ikke og står noe mindre sentralt i telefonens funsjonalitet enn jeg trodde. Veldig bra. edit: Ser faktisk ut som om SE har gått fra å ha Timescape som homescreen: Til å ha den som en applikasjon: Glad for å se at du modererer kritikken din nå, for som du nå har skjønt, Timescape og Mediascape er ikke et nytt UI, det er bare applikasjoner. Selve UIet ligner litt på et blått vanilla-android, og etter det jeg har sett på videoer så er ikke det tregt i det hele tatt, og har ikke noe svisj eller svoosh i seg. Svisjene og svooshene er i Mediascape og Timescape, og som applikasjoner er de selvfølgelig frivillige å bruke. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Flott...da blir ting litt bedre Men desverre må jeg stå på mitt om at den kommer for sent på markedet, desverre. Lenke til kommentar
silinox Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 har blitt en sånn SE fan jeg så jeg gleder meg til telefonen.. men prisen var litt for mye Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Flott...da blir ting litt bedre Men desverre må jeg stå på mitt om at den kommer for sent på markedet, desverre. For sent? jeg vet ikke jeg. For sen til hva tenker du? Hardware messig er den relativt tidlig ute med mye kraft. Kommer den i tillegg med Android 2.0 så er den jo på toppen. Glad for å se at du modererer kritikken din nå, for som du nå har skjønt, Timescape og Mediascape er ikke et nytt UI, det er bare applikasjoner. Selve UIet ligner litt på et blått vanilla-android, og etter det jeg har sett på videoer så er ikke det tregt i det hele tatt, og har ikke noe svisj eller svoosh i seg. Svisjene og svooshene er i Mediascape og Timescape, og som applikasjoner er de selvfølgelig frivillige å bruke. Vel som jeg sa (høhøh): Vi skal kanskje være forsiktig med å dømme telefonen nord og ned, det kan jo være SE har tenkt å redesigne hele UIet (UX... sukk) før release. Fra mitt synspunkt er det akkurat det de har gjort da. Ikke ved å redesigne timescape, men ved å ikke la det dominere brukeropplevelsen av telefonen. Sett bort i fra at de allerede hadde gjort det når jeg skrev posten da så klart. Men jeg måtte faktisk studere videoene et par ganger for å se at de hadde gjort det. Om den ikke er treg, så er den definitivt ikke rask. Et eksempel fra noe annet enn time\mediascape er kontakt listen som så ut til å gå relativt tregt. Men sånne ting handler om optimalisering, og på en snapdragon burde det ikke være vanskelig å få det til å gå glatt. Men de får ikke cred for å ha en smooth UI før den faktisk er smooth. Endret 25. november 2009 av Zappy Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Flott...da blir ting litt bedre Men desverre må jeg stå på mitt om at den kommer for sent på markedet, desverre. For sent? jeg vet ikke jeg. For sen til hva tenker du? Hardware messig er den relativt tidlig ute med mye kraft. Kommer den i tillegg med Android 2.0 så er den jo på toppen. Hadde denne telefonen blitt sluppet på markedet i dag hadde det vært greit, men nå gjør den ikke det noe som resulterer i at når den kommer på markedet har konkurentene allerede sluppet råere modeller. Dette er noe av grunnen til at Sony Ericsson sliter om dagen...de frister med mye men leverer det alt alt for sent. Lenke til kommentar
poe Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Flott...da blir ting litt bedre Men desverre må jeg stå på mitt om at den kommer for sent på markedet, desverre. For sent? jeg vet ikke jeg. For sen til hva tenker du? Hardware messig er den relativt tidlig ute med mye kraft. Kommer den i tillegg med Android 2.0 så er den jo på toppen. Hadde denne telefonen blitt sluppet på markedet i dag hadde det vært greit, men nå gjør den ikke det noe som resulterer i at når den kommer på markedet har konkurentene allerede sluppet råere modeller. Dette er noe av grunnen til at Sony Ericsson sliter om dagen...de frister med mye men leverer det alt alt for sent. Det betviler jeg sterkt. Med tanke på den nye cpu-en denne leveres med, så tar det nok et år eller så, før vi ser noe råere enn dette på markedet. Men at konkurrentene kommer med tilsvarende modeller, er vel ganske så logisk. Den eneste produsenten som nå henger etter er vel strengt tatt Nokia, som lanserer N900 i disse dager. Den mangler vel ennå litt for å være blant de aller heftigste, og appellerer vel til en annen kjøpegruppe. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Det betviler jeg sterkt. Med tanke på den nye cpu-en denne leveres med, så tar det nok et år eller så, før vi ser noe råere enn dette på markedet. Men at konkurrentene kommer med tilsvarende modeller, er vel ganske så logisk. Den eneste produsenten som nå henger etter er vel strengt tatt Nokia, som lanserer N900 i disse dager. Den mangler vel ennå litt for å være blant de aller heftigste, og appellerer vel til en annen kjøpegruppe. Ja nokia ligger etter, særlig hva gjelder skjermteknologi (selv om enkelte vil ha resistive skjermer da). X10 kommer tidligst 1. kvartal 2010, dvs. jan-mars, inntil da har nok flere vist modeller med samme prosessor. Men for all del, dette er en særdeles spennende telefon Endret 25. november 2009 av mobifil Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg venter nå i spenning på denne, jeg vil ha android og har selvfølgelig vurdert hero, men kan ikke skjønne annet enn at denne vil bli fullstendig overlegen, ihvertfall med tanke på hardware. Har lest flere steder at det skal komme en android 2.0 oppgradering, men har ingen anelse om når den evt. kan bli tilgjengelig. Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg må se den endelige testen og konklusjonen, men så langt ser dette ut til å bli min neste telefon. Et pluss hos meg, i tillegg til at det later til å bli en bra telefon, er at den kommer fra SE. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Har lett lenge etter en skikkelig Android-telefon, og sett på HTC Hero. Begynner å bli på tide å bytte ut K850i-en jeg har hatt et par år nå. Håper den kommer tidlig neste år, kan knapt vente! Lenke til kommentar
osmano Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Har lett lenge etter en skikkelig Android-telefon, og sett på HTC Hero.Begynner å bli på tide å bytte ut K850i-en jeg har hatt et par år nå. Håper den kommer tidlig neste år, kan knapt vente! Det har vært snakket om 10/2 men det har visst blitt fjernet i god gammel SE-ånd. Vi får håpe den er ute i løpet av Q1 Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Ser at mange skriver 65k farger på skjermen, og nokon 256k? Kva som er riktig? Kva trur dokke er best av denne og Nexus 1? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 65k http://www.sonyericsson.com/cws/products/m...=specifications Jeg ville ha gått for denne, ser mer solid ut og kan kjøpes i norge med tanke på garanti osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg