Cirkus Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg har nettopp kjøpt meg en Acer Timeline 8371G maskin. Den ble levert med Vista, så det første jeg gjorde var å formatere og installere Windows 7 (64-bit). Etter dette installerte jeg alle driverene fra Acer sin hjemmeside og oppdaterte BIOS. Det som nå er problemet er at strømstyringsplanen i Windows resetter seg hele tiden,jeg har satt prosessorhastighet til 40% og maksimal strømsparing på trådløst, samtidig som jeg går inn i Intel sin programvare (til skjermkortet) og justerer dette til maksimal strømsparing. Men som nevnt, når jeg vekker pcen fra dvale eller vente modus er begge disse tilbakesatt til opprinnelige instillinger. Et annet problem er at viften i maskinen skrur seg av og på nesten hele tiden. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan løse dette? Og har andre med Timeline maskiner problemer med de nevnte tingene? Lenke til kommentar
njetnjet Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg bruker også Acer Timeline 8371G, dog med Vista. Maskinen er veldig lydløs når strømmen er koblet ut og maskinen er i strømsparemodus, men så fort man plugger i strømmen så starter viften for fullt. Har også prøvd å endre innstillingene på prosessorhastighet osv, men disse blir også tilbakesatt til opprinnelige instillinger hele tiden. Om jeg bare hadde finnet en løsning som gjør at ikke viften går for fullt hele tiden når strømmen er koblet til så hadde dette vært en perfekt pc. Lenke til kommentar
H@rd#@r% Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Jeg har nettopp kjøpt meg en Acer Timeline 8371G maskin. Den ble levert med Vista, så det første jeg gjorde var å formatere og installere Windows 7 (64-bit). Etter dette installerte jeg alle driverene fra Acer sin hjemmeside og oppdaterte BIOS. Det som nå er problemet er at strømstyringsplanen i Windows resetter seg hele tiden,jeg har satt prosessorhastighet til 40% og maksimal strømsparing på trådløst, samtidig som jeg går inn i Intel sin programvare (til skjermkortet) og justerer dette til maksimal strømsparing. Men som nevnt, når jeg vekker pcen fra dvale eller vente modus er begge disse tilbakesatt til opprinnelige instillinger. Et annet problem er at viften i maskinen skrur seg av og på nesten hele tiden. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan løse dette? Og har andre med Timeline maskiner problemer med de nevnte tingene? Kunne du ikke bare oppdatert fra Vista til Windows 7? Endret 13. februar 2010 av H@rd#@r% Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå