Aleksander- Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Da nærmer det seg ny pc på meg, jeg har satt opp en ønskeliste, og lurte derfor på om noen av dere ville byttet ut noe, eller om det er noe å spare inn noen plasser. Bruksområde er: -3d Studio max -Photoshop -Spilling (Modern warfare2 etc) Lurer spesielt på om minne og hovedkort er gode valg. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...61-CFE3E8F67833 Endret 24. november 2009 av Aleksander- Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Bytt ut Corsair SSD Extreme X64 2,5" 64GB med Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2, større plass, bedre ytelse og du sparer en hundrelapp. LGA1156 støtter ikke 3-kanals minne, derfor må du enten har 2GB, 4GB eller 8GB, ikke 3GB eller 6GB. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Kjempeflott Pizzaen takk for svar. Da har jeg byttet minnebrikkene ut med et kit på 4gb, fikk litt lavere CL i tilleg, men mistet da 2gb. Blir det merkbart mindre? Burde jeg gå for 8gb? Angående intel SSD disken, så koster den 200kr mer en corsair disken, men som du påpekte så får jeg jo litt mer lagringsplass, litt mer read speed og litt mindre write speed, men det er vel verdt det? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...49-280301102C9A Endret 25. november 2009 av Aleksander- Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Jeg sjekket prisen på prisguiden, ikke på komplett og der var den 100kr billigere Men ellers ser oppsettet greit ut, eneste du kan vurdere er og lage en handlekurv i prisguiden, blir garantert mye billigere. Men verken den nye eller den gamle prisguiden fungerer optimalt akkurat nå, så er ikke sikker på om det går an. Edit: Angående minne, viss du bare skal bruke PC-en til og spille med tror jeg ikke at du trenger mer minne. Men viss du virtualiserer, videoredigerer eller bilderedigerer så kan det være kjekt med 8GB. Du kan jo alltids kjøpe 4GB til etterhvert viss du føler at du trenger det. Endret 25. november 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå