CatharinaS Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg har borteboerstipend, og går 2 året medier og kommunikasjon. Nå har jeg fått meg jobb, og jeg lurer på om lønningen min vil ha noe å si for stipendet? Hvor mye isåfall, og hvor jeg får mulighet til å sjekke det? Og om jeg må informere lånekassen om dette selv? Borteboerstipendet mitt ligger vel på 3 445,- i mnd om det har noe å si. Dvs, jeg forventer ikke at dere _skal_ kunne dette ettersom jeg selv ikke kan det, men er det noen her som har opplevd noe slikt i forbinnelse med stipend og jobb? Lenke til kommentar
Juji Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Jeg har borteboerstipend, og går 2 året medier og kommunikasjon. Nå har jeg fått meg jobb, og jeg lurer på om lønningen min vil ha noe å si for stipendet?Hvor mye isåfall, og hvor jeg får mulighet til å sjekke det? Og om jeg må informere lånekassen om dette selv? Borteboerstipendet mitt ligger vel på 3 445,- i mnd om det har noe å si. Dvs, jeg forventer ikke at dere _skal_ kunne dette ettersom jeg selv ikke kan det, men er det noen her som har opplevd noe slikt i forbinnelse med stipend og jobb? Heisann, jobbet litt ifjor og da jeg sjekka hvor mye jeg hadde tjent så var det på 128.000 og per iår så er grensen på 128.360 så jeg har ingen muligheter for å få borteboer iår. Sjekk her for nesteårs grensen Inntektsgrense Stipend Regner med at det er en deltidsjobb ved siden av studiene dine? Det går bra så lenge du ikke går over 128.360 iår, altså fram til nyttår. Etter nyttår blir det resatt til 0 igjen. Endret 25. november 2009 av Juji Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Juji: Det der er reglene for høyere utdanning. Lenke til kommentar
Juji Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Juji: Det der er reglene for høyere utdanning. åja, se der Isåfall tror jeg ikke at det du tjener har noe å si på stipendet ditt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Det er korrekt, Juji. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Lønn til elev har ingenting å si på stipend til vgs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå