Gå til innhold

Borteboerstipend påvirket av jobb?

CatharinaS

Anbefalte innlegg

Jeg har borteboerstipend, og går 2 året medier og kommunikasjon. Nå har jeg fått meg jobb, og jeg lurer på om lønningen min vil ha noe å si for stipendet?

Hvor mye isåfall, og hvor jeg får mulighet til å sjekke det? Og om jeg må informere lånekassen om dette selv?

Borteboerstipendet mitt ligger vel på 3 445,- i mnd om det har noe å si.

Dvs, jeg forventer ikke at dere _skal_ kunne dette ettersom jeg selv ikke kan det, men er det noen her som har opplevd noe slikt i forbinnelse med stipend og jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har borteboerstipend, og går 2 året medier og kommunikasjon. Nå har jeg fått meg jobb, og jeg lurer på om lønningen min vil ha noe å si for stipendet?

Hvor mye isåfall, og hvor jeg får mulighet til å sjekke det? Og om jeg må informere lånekassen om dette selv?

Borteboerstipendet mitt ligger vel på 3 445,- i mnd om det har noe å si.

Dvs, jeg forventer ikke at dere _skal_ kunne dette ettersom jeg selv ikke kan det, men er det noen her som har opplevd noe slikt i forbinnelse med stipend og jobb?

Heisann, jobbet litt ifjor og da jeg sjekka hvor mye jeg hadde tjent så var det på 128.000 og per iår så er grensen på 128.360 så jeg har ingen muligheter for å få borteboer iår.

Sjekk her for nesteårs grensen Inntektsgrense Stipend

Regner med at det er en deltidsjobb ved siden av studiene dine?

Det går bra så lenge du ikke går over 128.360 iår, altså fram til nyttår. Etter nyttår blir det resatt til 0 igjen.

Endret av Juji
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...