Vektarm Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Har lyst til å dyrke grønnsaker som tomat, selleri, løk, purre, agurk og så videre innendørs, men jeg har ingen erfaring med dyrking i det hele tatt. Hvor begynner man? Trenger man mye plass? Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hvor mye plass du trenger avhenger naturligvis av hvor mye du har tenkt til å dyrke. Videre må du sette deg litt inn i de grønnsakene du ønsker å dyrke. Hva de trenger av lys, jordsmonn (om de trenger spesiell type gjødsel for eksempel), temperatur og vanning. Utover disse pekepinnene er det nok ikke stort mye mer jeg kan bidra med. -Deluze Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Hvor mye plass du trenger avhenger naturligvis av hvor mye du har tenkt til å dyrke.Videre må du sette deg litt inn i de grønnsakene du ønsker å dyrke. Hva de trenger av lys, jordsmonn (om de trenger spesiell type gjødsel for eksempel), temperatur og vanning. Utover disse pekepinnene er det nok ikke stort mye mer jeg kan bidra med. -Deluze Kan begynne med tomat da.. jeg tenkte å dyrke så jeg fikk rundt 10 tomater i uken. hvordan gjør jeg det? har en liten bod jeg kan dyrke i, men trenger de spesielt lys? det holder ikke med en vanlig lyspære eller? takker for hjelp. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 10 tomater i uken gjennom hele året? I så fall er det et stort prosjekt. Jeg kan nok ikke gi deg videre assistanse. Jeg tenker at du kanskje vil trenge et veksthus/drivhus. For videre hjelp ville jeg ha hørt med et hagesenter eller lignende (kanskje noen bønder som driver med den slags grønnsaker). -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå