Robocoop Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 http://www.nrk.no/nyheter/1.6879489 Så om jeg bor, si "i nærheten " , så kan jeg ikke ruse fram til vinduet og røske det opp som jeg pleier? Bare fordi Mr. Big shått Obama is in town........ Gardinene må også være trekt fra med lyset på.... Og hvem skal bestemme det om jeg tør spørre? Reine Læstadianismen! Obama!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 åpne vinduet i en liten sprekk med et lite rør stikkende ut Lenke til kommentar
Largie Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hehe, dette er som pepperkakesaken tidligere det... Common sense! USAs president får 30 dødstrusler daglig ( http://www.nrk.no/nyheter/nobels_fredspris/1.6875403 ) og det er helt klart at Secret Service ønsker å ha kontroll. Ellers kunne de bare sendt Hillary. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Blir fort litt greier når "verdens mektigste mann" skal på besøk. Men det er vel sånn det må være, han er faktisk en populær kar å hate på grunn av jobben sin. Spørsmålet er vel kanskje om han burde ha blitt bedt i det hele tatt, men det er en sak for Nobelkomiteen igjen.. Common sense i den sammenhengen her er vel kanskje å ikke ligge og sikte på Mr. O med pelletrifla si når det ligger snipere på annahvert tak i hele Oslo. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Plassere et svart plastrør i vinduet med 120mm diameter.... Lenke til kommentar
Largie Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Eller spille Achmed the dead terrorist ( http://www.youtube.com/watch?v=-IV2UuwHrU0 ) på full guffe mens løper til vinduet med biljardkøen i handa Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jag vägrar. Vänta bara tills jag kommer till Trondheim eller var det nu hålls. Då skall jag minsan stå och dansa framför idioten med ett luftgevär. Vem tror han att han är? Har han inte hörts talas om Jantelagen? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Amerikanerne er jo ikke lite paranoide de heller? dette styret med obama er bare latterlig, de stenger gardermoen i flere timer fordi hele kortesjen med drøssevis med fly og airforce one ankommer, lammer hele oslo, og så fyrer de opp med disse tullereglene i tillegg. OG hvem er det som bruker penger på alt dette unødvendige tullet? Den norske stat... og ja folk sier at norge tjener tilbake disse kronene etter som at dette er indirekte reklame osv. greit nok kanskje vi gjør det, men bortkasta penger. og så gis jo prisen til en fyr som tross alt ikke har klart å utrette stort enda. men jeg må bare si at jeg heller tar styret med obama framfor Melodi grand prix finalen. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Ingenting å være sur over, det finnes VIP mennesker som har spisse albuer. Her snakker vi om verdens mektigste mann, selvfølgelig blir det gjort unntak. Tenk deg overskriftene hvis Obama ble utsatt for noe pga SS ikke ville tråkke noen på foten? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg blir bare frustrert over hele opplegget, de forventer at alle skal stå på tå når USA og President Obama kommer og banker på døra liksom. han er bare et helt vanlig menneske som har en uvanlig karriere. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Precis. Nu kommer stora världspolisen USA och då skall alla bocka och buga. Jävla fjantar. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Han er bare et helt vanlig menneske som har en uvanlig karriere. Er du seriøs? Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Han e blåman också. Edit: Inge fel me de. Bara säjjer't. Endret 24. november 2009 av fjärilsfränd Lenke til kommentar
weebl Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hva er det som er så sykt spesielt med fyren da? Han er presidenten i USA som riktig nok er et av verdens mektigste land. Han er også den første svarte presidenten i USA men han er framdeles ikke et unikum. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Tja, når du ser hvor mye gærent Bushemannen har klart å gjøre bør vel det snakke for seg? Men jeg er enig at han er en vanlig mann med en spesiell karriere. Men han har så mye makt at han, symbolsk sett, kan trykke på knappen; så er verden i krig igjen. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg blir bare frustrert over hele opplegget, de forventer at alle skal stå på tå når USA og President Obama kommer og banker på døra liksom. han er bare et helt vanlig menneske som har en uvanlig karriere. Poenget er at det er så mye greier som blir stelt i stand når han kommer på besøk. Hver gang. Uten unntak. Samme hvor det er snakk om. Det var ikke han som ba seg selv, det var "vi" som ba han komme hit for å få Nobels Fredspris. Da blir det dessverre sånn. Det er ikke mulig å be da president of da USA på besøk uten en haug med strings attached. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg blir bare frustrert over hele opplegget, de forventer at alle skal stå på tå når USA og President Obama kommer og banker på døra liksom. han er bare et helt vanlig menneske som har en uvanlig karriere. Stå på tå? Dette er ikke lover eller påbud, men bare sunn fornuft som anbefales fra politiet (så de som evt. selv er litt i mangel på sunn fornuft også skal ha en formening om hvordan man bør oppføre seg med mindre man ønsker å komme i klammeri med politiet) At han er et helt vanlig menneske er riktig, men nå er det jo nettopp karriereren som gjør disse ting nødvendig. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hva er det som er så sykt spesielt med fyren da?Han er presidenten i USA som riktig nok er et av verdens mektigste land. Han er også den første svarte presidenten i USA men han er framdeles ikke et unikum. Sikkerhetsopplegget skyldes ikke at Obama kommer. Det skyldes at USAs president kommer, uansett hva han heter, hvordan han ser ut og hva han spiste til frokost. Mange amerikanerne liker å forestille seg at deres president er "leader of the free world", og det brukes milliarder årlig på å sørge for at han holder seg i live. De synes det er så flaut når en president blir drept at de gjør det de kan for å unngå det. Og Oslopolitiet spiller på lag med Secret Service i denne sammenhengen - dette er nemlig ikke noe som angår "Norge" som sådan. Dette er en lokalsak. Hvis noen synes det blir dyrt kan de jo sende en varm tanke i retning av Baron Jaglands residens i Strasbourg. (Denne fyrsten av Tåkeheimen er til tider så visjonær at det til forveksling kan ligne hallusinasjoner...) Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Dette får meg til å lure på hvilket mandat skarpskytterne som beskytter presidenten har. Scenario: En skarpskytter ligger på taket av en bygning når kortesjen passerer. Han scanner bygningen på andre siden av gaten når han får øye på et vindu som åpner seg på gløtt og noe langt, tynt som stikker ut og peker i retning av presidentens bil. Hvis dette er en assassin har skarpskytteren vår kun sekunder på seg til å reagere. Hva gjør han? Kan ikke være noen enkel jobb akkurat! Enten blir han dagens helt for å ha reddet presidenten, eller han skyter en stakkars kjerring som bare skulle vaske vinduet eller whatever.. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Hva er det som er så sykt spesielt med fyren da?Han er presidenten i USA som riktig nok er et av verdens mektigste land. Han er også den første svarte presidenten i USA men han er framdeles ikke et unikum. Det som er spesielt er at han er president i USA. Det var akkurat samme tiltak når Clinton var i Oslo for noen år siden; ikke lov til å stå i vinduer for de som hadde kontorer langs Karl Johan for eksempel (og mange snipere fra forsvaret/politiet på takene rundtomkring) Endret 24. november 2009 av Transponder79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå