kineking Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 heisann, jeg er en 23 år gammel jente som jobber som sveiser. siden i høst så har jeg opplevd å bli fryst ut og sett ned på av arbeidsledere på bedriften. hver minste feil jeg gjør blir konstant snakket om og overdrevet tatt i sammenheng, blir konstant påminnet om småfeil jeg har gjort, selvom flere gjør samme feilene så er det bare jeg som får gjennomgå pga det. nå om dagene så skyr jeg lederne som pesten og snakker ikke til dem, går heller i en annen retning slik at jeg slipper den kalde holdningen dems, siden det er en stor arbeidsplass så finnes det mange "gjemmesteder" jeg har jobbet i denne bedriften i halvannet år og har ikke tidligere blitt behandlet så dårligt slik som nå, tvert imot, tidligere så skrøyt dem av meg selvom jeg ikke helt skjønte hvorfor, men nå så gidder lederne ikke engang å høre på hva jeg har å si, idag opplevde jeg at ene lederen- mens jeg forklarte noe for han- bare forlot rommet og slamret igjen døren, dette er veldigt deprimerende, har sykemeldt meg enkelte dager siden selvtiliten min ligger på bunnen.. noe som er ironiskt er at jeg er verneombud og hms er endel av mitt ansvar, men føler ikke at det å snakke til bedriftsjefen kommer til å løse noe, siden bedriften er så fokusert på at bedriften er så triveligt for alle og at de skryter av hvor godt arbeidsmiljø de har. arbeidslederne kommer såklart til å blånekte for at dem behandler meg dårligt også blir jeg bare satt i et dårligt lys av alle siden ingen gidder å høre på meg. jeg slutter jobben etter nyttår hvis ingenting blir bedre, men finnes ingen andre jobber å søke på så blir tunge tider isåfall... Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Kontakt arbeidstilsynet og forklar din situasjon. Bor du i østfold så er det bare å sende meg en Pm med navnet på bedriften uten ditt navn så får jeg en jeg kjenner som jobber i arbeidstilsynet til å ta en tur innom pga et anonymt tips. Er det noe jeg ikke takler så er det mobbing på arbeidsplass. Har opplevd det selv og er ikke noe moro i det hele tatt. Endret 24. november 2009 av Dammed Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Dammed har rett, dette er fullstendig uakseptabelt og langt fra hva man skal behøve å forholde seg til på en arbeidsplass. Du bør ta saken til en utenforstående og nøytral part, og da er Arbeidstilsynet et godt alternativ. Om du er fagorganisert på noen måte, kan du også snakke med forbundet du er medlem i. Jeg føler virkelig med deg, og håper dette løser seg på en god måte for deg. Hvis ikke, er det nok best at du finner et nytt sted å jobbe, for mobbing på arbeidsplassen tærer fryktelig på selvbildet i lengden. Det har du sikkert merket. Lykke til. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Som regel er det veldig lett å tenke det mest negative om det er en samtale man synes er ekkel å ta. Du lager her fasiten på hvordan resultatet av å ta det opp med sjefen vil bli, uten at du med sikkerhet kan si det er slik, og ofte viser det seg vel det ikke er så ille som man fryktet. Før du blander inn arbeidstilsynet burde du ta det opp med din sjef, og i hvertfall prøve å se om det hjelper. Gjør det ikke det har du i det minste forsøkt, og du har også en langt sterkere sak, og sikkert lettere for at arbeidstilsynet vil se på den om du har prøvd det du kan. Som HMS og Verneombud i din bedrift håper jeg du er flinkere til å tale dine kolleger sin sak enn du er din egen. Og flyr folk fra arbeidstilsynet rundt å følger opp tips en kompis av en av de leste på et forum er det noe galt i systemet et sted, eller de har alt for lite å gjøre. Endret 24. november 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) han jeg kjenner er familie. Og siden han driver med såkalte tilfeldige besøk så kunne han sikkert tilføyd bedriften hennes på den lista. Men selvsagt, snakk med sjefen først om dette og se om du klarer å løse det med han/henne. Endret 28. november 2009 av Dammed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå