Gå til innhold

Sony Bravia KDL - 40W5500, duger den?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker å kjøpe en Sony Bravia W5500 og lurer på et par ting.

Bør jeg bruke HDMI eller Komponent på Xbox 360?

Vil jeg merke noen forskjell fra 720p til 1080p på 40 tommer?

Kjører xbox 360 spill best i 720p eller 1080p? (gleder meg til å bli kvitt jaggies i noen spill da jeg downscaler til 480p på tven i dag)

Er det noe input lag fra når jeg spiller?

Den skal brukes til Xbox 360 HDMI, RiksTv dekoder HDMI, dvd spiller komponent.

100hz på denne er bra nok til bevegelse i bilder?

Har hørt at tven har en funksjon som heter "Game" der den bruker 50hz slik at det ikke skal være input lag.

Har også forøvrig et spørsmål til ang dette med hz. Jeg så på den LED TV på elkjøp her om dagen som kostet litt mer en denne sonyen. Når jeg sjekket på info knappen på tven så stod det 24hz på blu-ray filmen men tven hadde 200hz reklamerte de med. Hvordan virker dette? (det var fortsatt litt panoreringsproblemer9

Håper på svar :)

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Fantastisk TV på alle måter

2. HMDI er alltid å foretrekke

3. Er vel svært få spill på 360 som er laget i 1080p?

4. Generelt kan man se forskjell på 720p og 1080p i f eks film, spesielt hvis man både er kresen OG sitter nær TVen.

5. Jeg har V5500 versjonen, altså uten 100hz. Merker ikke noe slags input lag, men dette er dog ikke i FPS spill, men FIFA 10.

Lenke til kommentar
1. Fantastisk TV på alle måter

2. HMDI er alltid å foretrekke

3. Er vel svært få spill på 360 som er laget i 1080p?

4. Generelt kan man se forskjell på 720p og 1080p i f eks film, spesielt hvis man både er kresen OG sitter nær TVen.

5. Jeg har V5500 versjonen, altså uten 100hz. Merker ikke noe slags input lag, men dette er dog ikke i FPS spill, men FIFA 10.

Flott at den er en fantastisk tv :), da bruker jeg HDMI. Jeg lurer ikke på om de er laget i det, men får man best flyt med 720p eller 1080p? Hvis spill er laget for å kjøre i 720p f.eks så bør det kanskje være best?

Det siste skjønte jeg ikke, altså får du input lag i fps spill?

Takker for bra svar :)

Lenke til kommentar

Den siste var ment som at jeg ikke får noe input lag i spill, MEN jeg spiller ikke de raskeste spillene (så jeg kan ikke uttale meg om det er bittelitt eller ikke). Man merker fortere om det er noen input lag i raske skytespill enn i fotballspill. :)

Om du kjører Xbox-spill laget i 720p merker du ingen forskjell fra 1080p. Bildet er uansett utrolig skarpt og rent.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Den siste var ment som at jeg ikke får noe input lag i spill, MEN jeg spiller ikke de raskeste spillene (så jeg kan ikke uttale meg om det er bittelitt eller ikke). Man merker fortere om det er noen input lag i raske skytespill enn i fotballspill. :)

Om du kjører Xbox-spill laget i 720p merker du ingen forskjell fra 1080p. Bildet er uansett utrolig skarpt og rent.

Okei, men et xbox 360 spill som er ment til å kjøre i 720p og oppskalerer til 1080p vil det da forkomme noe ytelse forskjell? Takk takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...