Gjest Guest_torjus_* Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jula betyr jo god mat og god drikke, men for å ikke være så sykt usunn så har jeg tenkt til å drikke sukkerfri brus istedenfor vanlig. Vil jeg legge på meg av den sukkerfrie brusen? Det er jo så å si 0 kalorier i det da? Takker for svar. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Derav strides de lærde. Noen forskere mener det kunstige søtningsstoffet bryter den naturlige koblingen mellom søt smak og mange kalorier. Forskerne mistenker at andre søtningsstoff som aspartam, sukralose og acesulfam har samme effekt. Alt med måte. Noen lettbrus er ikke farlig, svært mange om dagen er ikke sunt. Du kan lese mer om de forskjellige sukkertypene @Wikipeida. e: leif Endret 24. november 2009 av R083r7 Lenke til kommentar
Gjest Guest_torjus_* Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Ok. Er kanskje snakk om 10 +/- liter tilsammen i hele desember. Men hva med Nestea Light? Uten sukker, uten konserveringsmiddel og uten fargestoffer. Er det evt. sunnere enn lettbrus? Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Problemet med sukkerfri brus er at du ikke kveler sukkersuget ditt, og du spiser gjerne mer av annet søtt. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Ta en banan eller et eple, så forsvinner suget på godis. Fruktsukker er beste medisin mot lyst på slikkslakk (snakker av erfaring her). Som allerede uttalt, alt med måte. Man kan således unne seg litt ekstra i julen. e: leif Endret 24. november 2009 av R083r7 Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Sukkerfri brus er sunnere enn vanlig brus. Men er fortsatt usunt. Lenke til kommentar
Gjest Guest_torjus_* Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Sukkerfri brus er sunnere enn vanlig brus. Men er fortsatt usunt. Ja, skjønner det. Men kan jeg legge på meg av sukkerfri brus aleine? Er jo så å si 0 kalorier i det! PS: Hva med Nestea light (0 kalorier og uten sukker). Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Farris med smak er godt. Liker du ikke den første literen, går resten ned som bare det Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Sukkerfri brus er sunnere enn vanlig brus. Men er fortsatt usunt. Ja, skjønner det. Men kan jeg legge på meg av sukkerfri brus aleine? Er jo så å si 0 kalorier i det! PS: Hva med Nestea light (0 kalorier og uten sukker). Enkelt og greit: Nei! Det noen derimot mener er at man kan legge på seg av light brus, fordi man får et "søtsug". Men for å være ærlig, så har jeg ikke kjent noe til det såkalte søtsuget, drikker mye light brus, og har en bmi på 16 (ja, det er ekstremt lite til å være mann) I tilllegg til å spise godt, skulle man lagt på seg av light brusen alene så hadde min bmi vært på nærmere 40 Til og med under slankingen min, når jeg gikk ned 50 kg så drakk jeg like mye light brus som jeg alltid har gjort. Jeg leser også om mange andre som trener osv. som også drikker light brus (den mest populære er visst pepsi max), det er også min favoritt Og dette er folk som trener, og de holder seg fit. Men bare så det er sagt, så er ikke brus bra å drikke, uansett om det er light eller ikke, i hvert fall ikke hver dag, selvom jeg gjør det selv. Jeg har prøvd å slutte, men det er vanskelig, men jeg skal vel sette det opp som et nyttårsforsett. At etter nyttår, så skal det kun konsumeres brus i helgene, mens jeg kommer til å drikke vann og te i hverdagene, håper jeg klarer det Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Sukkerfri brus er sunnere enn vanlig brus. Nja. Derom strides de lærde. Det beste er å drikke vann eller juice uten sukker, men med fruktsukker. Lenke til kommentar
Humber Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Drikk og kos deg, det er JUL! Hvis du ikke vil legge på deg kan du bare drite i å prøve å være sunn og alt det pisset der. Det eneste som faktisk hjelper er ordentlig TRENING, entene i form av løping eller vektløfting. Selv da skal du kunne unne deg brus enten det er med eller uten sukker. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Eg drikk mykje lightbrus sjølve, men er likevel skeptisk til ei viss vanedanning av det kunstige søtningsstoffet aspartam. Eg drikk dagleg lightbrus, og har som nemt utvikla ei viss avhengighet, på same måte som med nikotin. Ja, eg vil faktisk dra det så langt. Aspartam påvirker dessuten serotininopptaket i hjernen, noko som kan gjere ein noko ustabil i humøret. Kanskje berre svada i små mengder, men store inntak er neppe heldeg. Dette er naturligvis berre eit av E-stoffene du finn i desse brusane. Personleg tykkjer eg det er betre med litt sukker avogtil, men drikk likevel lightbrus i redsel av å legge på meg for mykje. Latterleg, og kanskje ei smule ironisk oppi det heile. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 aspartam er også påvist kreft fremkallende så å kune innta føde og drikke som har aspartam istedenfor sukker, altså hvis du kun spiser produkter det står "NÅ UTEN SUKKER" på..da sliter du. Men lettbrus i desember er nok 0 problem. 10 liter i hele desember det blir bare 0,3 liter pr. dag. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 I forhold til alt annet drit så er sukker nesten det beste du kan finne på å ha i deg her i verden. Bestem deg heller for å drikke normale mengder, la oss si max 0.5L flaske pr dag da..og gå for den med naturlig sukker i. Sunnhet kan være så mangt, sukker er egentlig ikke så stort problem å løse, du forbruker mer energi enn du inntar sukker så går du ikke opp i vekt. Da er det et mye bedre problem å hanskes med enn alle disse estoffene som ingen veit hva gjør med kroppen. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Sukkerfri brus er sunnere enn vanlig brus. Men er fortsatt usunt. Ja, skjønner det. Men kan jeg legge på meg av sukkerfri brus aleine? Er jo så å si 0 kalorier i det! PS: Hva med Nestea light (0 kalorier og uten sukker). Så lenge det du drikker inneholder næringsstoffer så inneholder det kalorier, fordi det er energi. Det at noe inneholder 0 kalorier er oftest et idiotisk salgstriks mange går på. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Sukkerfri brus er sunnere enn vanlig brus. Nja. Derom strides de lærde. Det beste er å drikke vann eller juice uten sukker, men med fruktsukker. Ja er enig om at brus i seg selv er usunt (uansett om det er light er vanlig). Og at vann er mye mye bedre. Drikker selv ikke brus i det hele tatt. Har ikke gjort det på 2 år nå. Kommer heller ikke til å begynne, ser ingen grunn. Lenke til kommentar
Humber Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Ja hva er egentlig vitsen med brus? Endret 28. november 2009 av Humber Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Farris Lime er tingen. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Det smaker sjøsprøyt Det eneste som kan måle seg med brus er hjemmelagd saft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå