Gå til innhold

Reise til New york i mai, når bør jeg bestille billetter?

khvm

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og dama tenker å ta oss en tur til New york i slutten av mai måned til ut i juni en gang. Når bør vi bestille billetter? Hørt at det lønner seg å bestille flere måneder i forveien mtp pris, men samtidig så hører jeg at det kan lønne seg å vente til måneden før avreisedato, da det ofte er billige restplasser osv? Gjelder dette i så fall også for hotell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigste jeg fant atm for avreisedato 24 Mai var 8600 tur/retur med British Airways via London.

Vil vel tror at prisene ikke akkurat synker, men så har du heller ikke sagt hvor du reiser fra, ei heller om det spiller noen rolle mtp tidspunkt for avreise/ankomst etc.

Lykke til

Lenke til kommentar

Jeg fant direkte fly fra Oslo til New Ark for 4982 t/r.

Avreise 25/5

Hjemreise 8/6

Continental Airways har forholdsvis kurante priser, og du slipper å bytte fly.

Har planer om å reise til Baltimore i slutten av mai så jeg har sjekket ganske mange alternativer.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar.

Hachon: den prisen er ikke dum, men vi tenkte oss å være i statene i 3 uker, kanskje. Vi skal nemlig på roadtrip til Florida i tillegg. Hvilken side sjekket du opp med? Slik jeg har forstått det så er Icelandair billigere enn Continental? Dog er det bedre med direktefly, da...

Lenke til kommentar

Iceland Air var billigere.

4 279 NOK(Per passasjer inkludert skatter)

Utreise 27/5

Hjemreise 16/6.

Jeg foretrekker non-stop flights, og med tanke på at jeg høyst sannsynlig skal videre fra Newark til Baltimore så er Newark å foretrekke for meg, men for deg blir det nok hipp som happ.

Jeg har stort sett sjekket på de aktuelle flyselskapenes sider for jeg er usikker på om det er noen søkemotorer som har Continental, Iceland Air, KLM etc...

Lenke til kommentar
"Platinumflyer" -jobber ikke du på OSL? Kan ikke du komme med et par fornuftige innspill til denne tråden.
Nja, jeg er ihvertfall tilknyttet OSL på sett og vis. Skal forsøke.

For billigbilletter til New York har de så langt kun lagt ut for reiser frem til mars. Beste tilbud jeg har sett i år var 2400,-
Vi må huske på at trådstarter skal reise i slutten av mai, og hjem i juni. Det er ganske nære høysesong..

New York er jo en destinasjon med voldsom konkurranse, og det finnes langt fra noen fasitsvar. US Airways, som flyr direkte Oslo-Philadelphia hadde noen meget gode tilbud OSL-PHL-La Guardia - en mer sentral, mindre flyplass i New York. US Airways flyr kun i sommersesongen fra omkring 22. mai og ut oktober, så der fikk du ihvertfall i fjor sommer en god deal.

KLM/AirFrance og deres samarbeidspartner Delta(Northwest) har ofte de beste prisene fra Norge til USA - men dette gjelder i stor grad ikke på destinasjonen New York (men med AirFrance kan du time det riktig å få prøvd A380 mellom Paris og JFK. :) (prisen med AF bør ikke være mer enn omkring 5000 pt.)

Nå kappes jo de to norske initativene Feel Air og Norwegian om å fly Oslo-New York - tidligste oppstart er mars per i dag. Kanskje is i maven kan gjøre at du får forsøkt en av disse.

De kampanjene flyselskapene kjører i dag har i stor grad reiseperiode ut mars/april. Hvis du venter til januar vil det antagelig komme kampanjer - men det at du reiser såpass oppi sommerferien gjør at det ikke nødvendigvis er noe du kan bruke.

En pris på 4000 er meget god - under 5000 t/r er bra, tidsrommet tatt i perspektiv. Du kan velge å ha is i maven - du vil antagelig kunne finne disse prisene i januar også - og se om det kommer noen gode tilbud i januar eller om Feel Air eller Norwegian begynner billettsalg til New York da - eller du kan locke inn på den prisen Iceland Air gir deg i dag - som jeg synes er god (skulle jeg hatt en billig tur til New York ville jeg nok satset på den. Mellomlanding på Keflavik skal være null stress - de samordner så flyene inn fra Europa stopper - bytter passasjerer - før flyene går videre til USA-destinasjoner. Husk dog at Icelandair er en smule lavprisselskap som vel etterhvert tar seg betalt for mat, tepper og lignende. Noe usikker på dette med maten - men det er ikke noe ekstra inkludert ihvertfall).

Lenke til kommentar
Nå kappes jo de to norske initativene Feel Air og Norwegian om å fly Oslo-New York - tidligste oppstart er mars per i dag. Kanskje is i maven kan gjøre at du får forsøkt en av disse.

De kampanjene flyselskapene kjører i dag har i stor grad reiseperiode ut mars/april. Hvis du venter til januar vil det antagelig komme kampanjer - men det at du reiser såpass oppi sommerferien gjør at det ikke nødvendigvis er noe du kan bruke.

Så da blir alternativet til det å bestille med Icelandair allerede i dag, å vente på at Kjos kanskje starter opp med "Dreamliner" fra Oslo til New York? Må si jeg er litt skeptisk til det. Kan nok hende jeg venter til rett på nyåret med å bestille flybilletter. Kanskje kampanjene sitter løst blant flyselskapene i januar måned. Iceland Air er jeg ukjent med. Tv2 hjelper deg hadde en sak om Iceland air, hvor kundene hadde fått billettprisene regulert alt etter når på døgnet man bestilte billetter...?

Lenke til kommentar
Tv2 hjelper deg hadde en sak om Iceland air, hvor kundene hadde fått billettprisene regulert alt etter når på døgnet man bestilte billetter...?
Hvis jeg husker riktig, handlet det om at man, når man søker etter billetter, dermed "holder av" noen billetter i type 5-10 minutter - og hvis noen søker samtidig at de dermd får opp priser i en høyere klasse(pris) - fordi de billigere billettene er "holdt av" av et annet søk.

Eller tenker du på de som forsøkte å ta advantage av at den islandske kronen gikk under - og at kredittkortsselskapene hadde veldig ulik kurs på ulike klokkeslett ved bookinger i ISK?

Lenke til kommentar
Tv2 hjelper deg hadde en sak om Iceland air, hvor kundene hadde fått billettprisene regulert alt etter når på døgnet man bestilte billetter...?
Hvis jeg husker riktig, handlet det om at man, når man søker etter billetter, dermed "holder av" noen billetter i type 5-10 minutter - og hvis noen søker samtidig at de dermd får opp priser i en høyere klasse(pris) - fordi de billigere billettene er "holdt av" av et annet søk.

Eller tenker du på de som forsøkte å ta advantage av at den islandske kronen gikk under - og at kredittkortsselskapene hadde veldig ulik kurs på ulike klokkeslett ved bookinger i ISK?

Det kan nok stemme det du sier her, ja...

Jeg fant tur-retur OSL-NEW YORK med en mellomlanding 23.05.10 -13.06.10 for 401 EUR (3396 NOK) per person med British Airways. Er det billig?? Får jeg det billigere??

Ser at det koster i overkant av en tusenlapp mer å reise med Continental som går direkte. Er det verdt prisen, bare for å slippe mellomlandingen, når mellomlandingen er i Heathrow?

Endret av khvm
Lenke til kommentar

Jeg synes 3400 er billig Oslo-New York, spesielt så tett opp mot sommerferien - og ville vel heller ikke vært veldig skremt over å fly via Heathrow. Nye Terminal 5 skal jo være fin og flott, tror neppe det er noe verre enn andre steder.

For noen få år siden ville 3400 vært uhørt. I dag er det ikke en helt uvanlig pris, men det er absolutt en god pris, og jeg ville nok ikke forvente å finne det noe særlig rimeligere så tett opp mot sommeren. Muuulig man kan gjøre noen kupp i januar, og hvis du er heldig få tilsvarende til 2900 - men hadde jeg vært deg og visst jeg skulle til New York på spesifikke/nokså spesifikke datoer, ville jeg slått til på 3400. BA er også bra. :-)

Lenke til kommentar

Billigste jeg fant på de datoene var med US Airways.

Da flyr du direkte fra OSL til Philadelphia, og derfra til New York.

Raskest går det om du flyr til LGA (La Guardia Airport), som ligger mitt i smørøyet i New York. Det er også en mye mindre flyplass.

Prisen er ikke så mye mindre, 3376 kr.

Jeg hadde valgt US Airways, da flyr du direkte til USA, og kan få deg en blund uten å stresse på LHR.

Prisene er funnet på widerøe.no (anbefales!).

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Billigste jeg fant på de datoene var med US Airways.

Da flyr du direkte fra OSL til Philadelphia, og derfra til New York.

Raskest går det om du flyr til LGA (La Guardia Airport), som ligger mitt i smørøyet i New York. Det er også en mye mindre flyplass.

Prisen er ikke så mye mindre, 3376 kr.

Jeg hadde valgt US Airways, da flyr du direkte til USA, og kan få deg en blund uten å stresse på LHR.

Takk for tipset!

Fant OSL-LGA for prisen du oppga. Er dette en direkteflygning i likhet med Continetal? Hvorfor bestiller ikke flere denne flygningen contra Continental sin, når den er så mye rimeligere og det er en mindre flyplass? :S

Lenke til kommentar
US Airways, som flyr direkte Oslo-Philadelphia hadde noen meget gode tilbud OSL-PHL-La Guardia - en mer sentral, mindre flyplass i New York. US Airways flyr kun i sommersesongen fra omkring 22. mai og ut oktober, så der fikk du ihvertfall i fjor sommer en god deal.

Takk for tipset!

Fant OSL-LGA for prisen du oppga. Er dette en direkteflygning i likhet med Continetal? Hvorfor bestiller ikke flere denne flygningen contra Continental sin, når den er så mye rimeligere og det er en mindre flyplass? :S

Jeg foreslo det strengt tatt tidligere! ;-)

Nei, OSL-LGA er ingen direkterute. Du bytter fly og fortoller bagasje i Philadelphia (PHL). Denne Philadelphia-ruten har nok mindre markedsandel på NYC blandt annet da det er en ren sommerrute, i motsetning til Continental som flyr året rundt til EWR.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei, trekker frem denne tråden igjen.

Det blir ingen New York tur i mai pga private grunner. Turen er flyttet til høsthalvåret. Nærmere bestemt sept-okt-nov, en gang. 3 uker er varigheten av turen.

Spørsmålet er om det alikevel lønner seg å bestille billetter allerede den dag i dag, eller om det bør avventes.

Har fått et par forslag om å bestille flybilletter + hotell fra britiske selskaper, som eks. www.thomson.co.uk, men det har i hovedsak da vært snakk om charterreiser.

Spørsmålet er om det lønner seg også for turer til eks. USA, og bestille flybiletter fra britiske nettsider? Nå skal det nevnes at thomson ikke reiser til USA, men det finnes jo britiske nettsider, hvor du kun kan bestille flybilletter i likhet med norske sider som eks. widerøe.no. Stemmer ikke dette? Den eneste negative siden ved å velge denne fremgangsmåten, må vel være at man selv må fikse flybilletter til UK.

Noen innspill eller forslag angående dette?

EDIT: Dette er for øvrig det rimeligste jeg fant i den tidsperioden: http://www.functravel.no/Fly/Oslo/New_York/Book-Flight-Step1?dapfrom=OSL&dapto=JFK&rapfrom=JFK&rapto=OSL&date=10/02/2010&dep=19:45&arr=12:35&dur=22:50&stop=1&date2=10/30/2010&dep2=19:00&arr2=22:45&stop2=1&dur2=21:45&fare=3766&cur=NOK&siteid=434&searchapfrom=OSL&searchapto=NYC&airline=Swiss%20International%20Air%20Lines&langbook=en-us&ActiveForm=1&type=checkreturn

Finnes det noe rimeligere? Er forresten Swiss Air et bra selskap? Reiser jo direkte til JFK.

Endret av khvm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...