Gå til innhold

Øvelser for flatere bryst

CAT-scan

Anbefalte innlegg

Et par kjappe spørsmål om trening av bryst:

Bør man ta spesifikke øvelser om man har lyst til å få flatere bryst samtidig med størrelse?

Jeg har sett en del folk som får veldig runde brystmuskler som knapt ser ut til å ha størrelse opp mot skulderen, vil man kunne forhindre dette ved å ta spesifikke øvelser?

Per i dag tar jeg f.eks. benk med frivekter, vil (evt. å legge til) butterfly være bedre for å få trent større deler av brystmuskulaturen, eller er dette genetisk bestemt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går vel ikke ann å endre fasongen på brystet?

En muskel kan bare bli større, bli mindre eller være i den størrelsen.

Men jo, du kan trene forskjellige deler av brystet som nedre del og øvre del.

Nedre del:

Dips

Benkpress

Øvre del:

Skrå benk

osv.

Lenke til kommentar

Nå er jo brystet bare 2 forskjellige muskler...øvre og nedre pec....så hva andre øvelser enn flat og skråbenk har for seg, kan jo virke rart....ikke at jeg har noe konkrete bevis på det, men har lest flere teorier om dette...prøv f.eks å kjenn forskjell på muskelkontraksjonen under flatbenk med hantler og flate flyes...kjennes akkurat likt ut for meg...og det gir jo mening når man tenker på det....det er kontraksjonen av muskelen som trener den....som biceps f.eks...så hva trening av f.eks nedre del av brystet gjør anderledes enn flatbryst når det kun er snakk om samme muskel skjønner jeg ikke helt.

Men hey, bare synsing fra min side...eller tenking over hva jeg faktisk trener...

Lenke til kommentar

Du kan få fitnes muskler

tyler1.jpg

eller du kan få bodybuilder muksler

body_builder_21sfw.gif

Fitness folk strekker mer ut og vil derfor få mindre bulkete muskler. De tar også lengre bevegelse (vandring på vekten) i øvelsene. Som bodybuilder, så vil du ha store muskler. Derfor er ikke uttøyning og lang vandring (ofte liten bevegelse)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, det er nettopp det biskopen sier jeg mener.

Vil helst ikke ende opp som denne karen:

http://www.sol.no/klipps/video/er_pupper_alltid_bra

Med strekking, så mener dere altså å tøye ut? Jeg har drevet en del med capoeira tidligere, har planer om å begynne igjen, noe som innebærer en del arbeid for å bli mykere. Dette vil vel kanskje hjelpe på?

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...