Gå til innhold

OneCALL SMS sporløst forsvunnet

Anbefalte innlegg

jeg har hatt OneCALL tidligere men byttet pga at sms som ble sendt ikke kom frem til mottaker. Nå er jeg tilbake på OneCALL men har fortsatt samme problemet. Og det gjelder både sms som blir sendt til meg fra konas tlf(også OneCALL). Hun får sendt meldinger men av og til kommer den aldri frem til min tlf. Det samme skjer altså begge veier. Dumt at man ikke kan stole på sms da man sender viktige beskjeder til hverandre. Vi har forøvrig en N95 8GB og en N86. Er det noen andre som har opplevd lignende evt vet hva som er galt? Noe må være galt hos OneCALL. Vurderer og bytte operatør igjen da det er særdeles viktig å kunne stole på at sendte sms kommer frem. Vi har aldri opplevd dette problemet hos andre operatører. Håper noen kan hjelpe evt bekrefte at dette er fakta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vært borti lignendes.

Søkte litt på onecall.no, eneste jeg fant var dette:

Jeg kan ikke sende SMS/tekstmeldinger

Skru telefonen av og på igjen.

Kan du fortsatt ikke sende SMS, gjør følgende:

Finn SMS-innstillingene i din telefon. Normalt ligger disse under Meldinger > Innstillinger:

- Sjekk at nummer til meldingssentralen er +4747919000 eller 004747919000.

- Sjekk at SMS sendes som tekst og via GSM (linjeswitch) og ikke via GPRS (pakkeswitch) eller som fax.

Fortsatt feil?

Test ditt simkort i en annen telefon og vice versa.

Følger problemet din telefon, bør du levere denne på service.

Følger problemet ditt simkort, må vi feilmelde til nettleverandør. One Call kundeservice trenger da følgende informasjon av deg:

- Ditt mobilnummer.

- Bekreftelse på at de ovennevnte punktene er gjennomført.

- Ordlyden i eventuell feilmelding.

- Din telefontype/modell.

- Kan du motta SMS? Kan du ringe ut?

- Informasjon om hvor du befinner deg (adresse, sted/by)

- Eksempel på nummer du har forsøkt å sende SMS til og tidspunktene for dette (dato + klokkeslett).

Eksemplene må ikke være eldre enn 3 dager.

Jeg kan ikke motta SMS/tekstmeldinger

Skru telefonen av og på igjen.

Kan du fortsatt ikke motta SMS, gjør følgende:

Test ditt simkort i en annen telefon og vice versa.

Følger problemet din telefon, bør du levere denne på service.

Følger problemet ditt simkort, må vi feilmelde til nettleverandør. One Call kundeservice trenger da følgende informasjon av deg:

- Ditt mobilnummer.

- Bekreftelse på at de ovennevnte punktene er gjennomført.

- Ordlyden i eventuell feilmelding hos deg eller den som sender.

- Din telefontype/modell.

- Kan du sende SMS?

- Informasjon om hvor du befinner deg (adresse, sted/by)

- Eksempel på nummer som har sendt deg SMS og tidspunktene for dette (dato + klokkeslett).

Eksemplene må ikke være eldre enn 3 dager.

Lenke til kommentar
Dumt at man ikke kan stole på sms da man sender viktige beskjeder til hverandre.

OT men godt tips: Ring og gi viktigere beskjeder istedenfor å sende de som sms. Får du kontakt med de i andre enden så vet du at de får beskjeden. Sender du en sms ved viktig informasjon så vet du ikke om de faktisk leser meldingen i tide.

Ellers har jeg brukt onecall i lang tid nå, og har ikke opplevd at sms ikke kommer fram (som jeg vet om i allefall) etter at barnesykdommene deres forsvant for. Deaktiver 3G og GPRS (hvis mulig) da disse funksjonene kan skape problemer for mottak av sms og samtale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...