Gjest Guest_Ella_* Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg er en jente i tjueårene som begynte å studere i høst. På barne/ungdomsskole ble jeg mobbet, og har av den grunn ikke hatt mange venninner. Jeg har to/tre jenter som jeg vil si står meg nær, og her jeg bor nå har jeg også funnet to jenter som jeg føler at jeg er på bølgelengde med. Jeg er overhodet ikke stygg eller sær, men jeg liker å gjøre ting som gir meg mening. Å gå på byen og drikke seg full er derfor ikke noe alternativ. De siste månedene har jeg møtt mange gutter som jeg ser er interessert i meg. På grunn av mobbinga har jeg ikke verdens høyeste selvtillit og jeg tror også at det har gjort meg mer empatisk. Har flere ganger fått høre "det er sjelden at en finner ei jente som er så pen og som har så god personlighet". Men vil de fremdeles synes at jeg er attraktiv når de skjønner at jeg liker meg best hjemme foran TV´en med en film eller gode venninner i helga? Jeg holder til i Trondheim som er kjent for å være Norges mest aktive og sosiale studentby. Må legge til at jeg aldri vil nekte en kjæreste å gå på byen med gutta hvis han vil det. Jeg er også veldig villig til å bli kjent med hans venner/omgangskrets. Da kan jeg heller ta en rolig kveld med noen av venninnene mine, eller kose meg foran TV´en i stedet. Som dere skjønner, så er jeg ikke spesielt spennende. Jeg er så redd for at guttene skal miste interesse for meg når de ser at jeg er stille og rolig og trives med det. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Den "sosiale statusen" din er ikke den beste, men det er sjeldent et problem for noen som liker deg. Så lenge du er sosialt oppegående er det null stress. Kan også være digg med ei jente som bare vil chille dere to i lag, selv om jeg personlig er et meget sosialt dyr. (Hadde egentlig vært godt med en rolig filmkveld nå <3) Siden du ikke er så gira på å drikke deg drita på byen, er da de enkleste metodene å komme i kontakt med potensielle partnere: skolen, jobb, andre sosiale sirkler du er medlem av. Siden jeg tviler på du er av de som bare begynner å prate med fremmede folk uten videre? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Send PM hvis du vil prate eller noe! Jeg leter etter noen jeg også! Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Syntes det er helt fantastisk at ei jente ikke har hundervis av venner jeg. Da slipper jeg å være nødt til å bli "godkjent" av alle venninnene, samt at det også er kjekt med en kjæreste som ikke har knulla halve vennekretsen(som i tillegg er ganske stor). I tillegg er det også kjekt at jenta faktisk ikke henger med venna 24/7, slik at hu får tid til deg. Ser på det som positivt =) PS: Etter det jeg har fått inntrykk av, virker studentene i Trondheim som en gjeng arrogante rassehøl som tror de vet alt(selvom de egentlig ikke vet mer enn den gjennomsnittlige nordmann), og intelligensen har heller ikke vært på det høyeste nivået. Det samme gjelder jo forøvrig her nede i sør, men jaja.... Så ikke uro deg over at du kanskje er avsosial, det er ikke akkurat et tap Endret 23. november 2009 av Powerpie Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Må vel si at jeg ser etter en jente som deg, hvertfall den beskrivelsen du gir av deg selv. Så i mitt tilfelle så er din 'sosiale status' ingen problem for meg. Lykke til Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 PS: Etter det jeg har fått inntrykk av, virker studentene i Trondheim som en gjeng arrogante rassehøl som tror de vet alt(selvom de egentlig ikke vet mer enn den gjennomsnittlige nordmann), og intelligensen har heller ikke vært på det høyeste nivået. Det samme gjelder jo forøvrig her nede i sør, men jaja.... Så ikke uro deg over at du kanskje er avsosial, det er ikke akkurat et tap Jupp, pretty much. Jeg er en av dem ^^ Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Alle gutter er ikke like, og noen vil uten tvil sette pris på din litt mer rolige natur. At du ikke løper ut og fester hver helg trenger ikke å være noe negativt. Når det gjelder vennekrets ville jeg si at det er bedre at en potensiell partner har noen få gode venner enn en haug overfladiske bekjentskaper. Festglade mennesker er ikke automatisk mer spennende og interessante enn mindre festglade mennesker. Selv ser jeg heller etter egenart og personlighet enn feststemte jenter. Det er dessuten mange fordeler med å ha en kjæreste som ikke absolutt må dra ut på byen hver helg. Mer tid alene med hverandre blant annet. Tror ikke du skal bekymre deg for mye over det her. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ella_* Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Tusen takk for alle svarene, de hjalp på selvtilliten. Nå er det ikke noe problem for meg å komme i kontakt med gutter, mange viser interesse, mitt problem er vel å innse at jeg er god nok som jeg er. Jeg har ingen problemer med å ta kontakt med folk, men det må som regel føles naturlig. Fagområdet jeg studerer legger opp til at man kommer i kontakt med nye mennesker (jeg har også en relevant deltidsjobb), så jeg vil ikke påstå at jeg er utpreget sjenert. Derav tror jeg også at det ikke vil være noe problem for meg å bli kjent med kjærestens venner. Problemet i forhold til venner, er vel at jeg føler at jeg får lite utbytte av å shoppe tre ganger i uka og å drikke x antall kaffe latte. (Veldig satt på spissen, men dere skjønner sikkert hva jeg mener). Jeg har en del hobbyer (studerer filmvitenskap) og er kunstnerisk av natur, så det er ikke noe problem å få tiden til å gå. Jeg tegner, maler og fotograferer, trener og er sammen med de venninnene jeg har, og bruker en del tid foran TVén. Det jeg er redd for er vel at han føler at jeg ikke har noe liv på egenhånd, men det føler jeg at jeg har. Det er bare det at det inkluderer færre mennesker og større grad av hobbyer/interesser. Det er uansett positivt å høre at så mange ikke anser dette som noe problem. Jeg fyller snart 23, så de fleste av vennene mine er over den verste "fjortisfylla" også. Lenke til kommentar
brukernavnkongen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Tusen takk for alle svarene, de hjalp på selvtilliten. Ikke heng med hodet. Det finnes flere forskjellige typer mennesker! Majoriteten er riktignok slik du beskriver, men det finnes også endel som deg og meg, jepp jeg er akkurat slik som deg. Drikker ikke, røyker ikke, kjenner mange, men har en veldig liten "indre" vennekrets. Utseendemessig mye mer attraktiv enn de fleste andre gutter, flink student og god i idrett. Er ALDRI på byen og er møkkalei av jenter på min alder 22 +/- som har returnert til fjortisalderen med kontinuerlig alkoholbestandig blod. Er mye alene på vanlige "festdager" da de jeg kjenner er ute som alle andre, men jeg klarer meg utmerket. At vi har slike holdninger (litt sunnere holdninger kanskje?) betyr ikke at vi er "tapere uten liv"! De som tror det, det er de som er taperne. Det vil for øvrig vise seg senere og, når vi er fullstendig oppgående familiemennesker i 40 årene med fin helse, mens de sjeldent edru, nymfomane vennene våre sliter med skrumplever, skabb og ølmage... Vel, da velger jeg å være en taper i stedet. Men du skal vite at det er flere av oss enn det kan virke som. I de senere årene har jeg møtt på flere og flere som har hatt samme holdninger. Nå venter jeg bare på "den rette", forhåpentligvis en søt jente som har de samme holdningene som meg. Ikke et krav dog, hun kan godt gå på byen, men jeg gidder ikke fyllesvin. Det har vist seg noe vanskeligere å finne slike jenter, men din beskrivelse av deg selv gir meg i hvertfall et lite håp om at hun finnes der ute et sted.. Lenke til kommentar
brukernavnkongen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Så ha tro på deg selv! For meg hadde du vært ikke bare god nok, men MYE BEDRE enn fjortisjentene... Såfremt du hadde falt i smak utseendemessig også da.. hehe.. er litt kresen der. Men som sagt; DU er GOD NOK, det tar bare litt tid før sånn mennesker som oss finner hverandre, da vi er i et aldri så lite mindretall! Jeg er 22 og har ikke funnet en slik jente enda, så det tar tid! Men jeg står for holdningen min og det vil over tid bygge opp selvtilliten min mer og mer. Merkelig nok har veldig mange av de jentene jeg kjenner faktisk vært helt på knærne etter meg opp gjennom årene, men jeg har heller valgt å stå over, da ingen av dem er i nærheten av å matche min personlighet. Så et forhold med slike ville ikke vart over tid! Har heller ikke hatt noen interesse av å utnytte dem bare for en natt eller lignende. Slik interesse er også med på å bygge opp selvtilliten din! Endret 24. november 2009 av brukernavnkongen Lenke til kommentar
weebl Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hei, Jeg må si meg enig med flesteparten her, er selv fra trondheim og vet hvordan studentlivet er der selv om jeg ikke studerer der, det er nok mange som ønsker seg en kjæreste som er litt laid back om du vet hva jeg mener og ikke må ut på samfunnet eller noen av de andre utestedene i trondheim fler ganger hver uke liksom. er selv av typen som på en måte liker å gå ut og drikke en god del (ofte litt for mye) men det er MAX en gang i uka, nå har jeg ikke tv osv på hybelen min men du er nok ikke alene med å like å bare slappe av og ta ting rolig. Jeg liker veldig godt drikkevanene her jeg studerer i wales hvor man kan gå på en stille pub ta seg et par øl (eller cola for den saks skyld) og bare snakke og slappe av med folk og ikke drikke seg skitings slik det er for vanlig at folk gjør i trønderlag. Jeg må si at det å ha en kjæreste man kan slappe av med og se en god film eller bare se på tv med, som KAN bli med ut men ikke klager om man går ut med gutta og fester passer meg og sikkert mange fler enn de som poster i tråden her godt Lykke til med kjærligheten =) Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Som de andre må jeg bare si at det er lite negativt med det, men en ting er det, personen med lite venner får mye kontakt med "dine" venner, og går forholdet skit, så ja.. Men, ei rolig, ærlig og koselig jente, det er faktisk drømmen for en del av oss gutta... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg treffer svært mange jenter som er nyflyttet til byen som ikke kjenner noen. Det betyr absolutt ingenting for meg, men jeg håper jo at hun finner seg venner etterhvert - noe annet ville vært litt trist for henne. At du ikke liker å dra ut og bli full passer derimot dårlig. ^^ Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Så lenge det at du har få venner ikke gjør at du klenger veldig på gutten så går det nok bra. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 I en verden hvor de fleste jentene har over 1000 "venner" på feisbok, er det godt å se at noen fremdeles har føttene på jorda. Me don't see no problems. Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Så lenge det at du har få venner ikke gjør at du klenger veldig på gutten så går det nok bra. +1 Gutter (I hvert fall jeg) freaker ut om de ikke får noe tid for seg selv. Men ellers ser jeg ikke problemet. Jeg måler i hvert fall ikke ei jentes verdi ut fra hvor mange venner hun har. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Det er veldig forskjellig, er nok noen gutter som ønsker ei jente med en mere aktiv livvstil, om du skjønner. Men tør si at 98% ikke kommer til å endre noen mening om deg av den grunn. Og jeg vet om flere gutter som ville satt pris på en slik jente so dont you worry Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Du er ei rolig jente, med andre ord må du se etter en rolig gutt. Sier seg selv at en gutt som er vant med å gå ut på by'n etc (kanskje også fra andre forhold) vil kanskje kjede seg. Og få dårlig samvitighet hvis han drar på by'n med kompiser mens du sitter hjemme. Jeg vet at jeg ville fått det. Jeg sier bare at hvis en gutter liker å feste. Og de fleste damen han har vært med før også har vært sånn. Så vil han sikkert fortsatt ha det. Går du etter gutter som har et fast uteliv kan du prøve å forandre han. Men sjansen er at det vil bli for mye jobb. At vi har slike holdninger (litt sunnere holdninger kanskje?) betyr ikke at vi er "tapere uten liv"! De som tror det, det er de som er taperne. Det vil for øvrig vise seg senere og, når vi er fullstendig oppgående familiemennesker i 40 årene med fin helse, mens de sjeldent edru, nymfomane vennene våre sliter med skrumplever, skabb og ølmage... Synes du går litt hardt ut der. Du slenger dritt til alle som har et fast uteliv. Selv om folk har et fast uteliv betyr ikke at det er fylladritings hver eneste gang. Og nei det betyr ikke at de som er "rolige" av seg er tapere. Men det betyr heller ikke at de med fast uteliv er tapere. Det går ann å gå ut og ha det gøy med venner/treffe jenter uten å måtte øddlegge hele livet. Så du tar litt hardt i. En som har et fast uteliv kan være like oppegående som noen som ikke har det. Sorry er offtopic. Men syntes det bare måtte kommenteres. Men som sagt finner du en gutt som er lik deg selv, så vil det nok gå bra. Er ingen vits å jakte på det som er så langt fra deg selv som overhode mulig. Bare så det er sagt så kan gutter med et fast uteliv sitte hjemme en lørdag og se på film med dama. Så du trenger ikke å være redd. Er nok flere gutter som er sånn som deg. Er bare å finne dem først. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hvis en gutt kun ser på hvor mange venner du har, eller hvor sosial du er, er han strengt tatt ikke verdt å henge sammen med, eller hva? Jeg er omtrent som deg (trekk fra to år, og bytt kjønn), og liker best en rolig filmkveld sammen med et par nære venner. Ble også mobbet på ungdomsskolen/barneskolen, og har derfor ikke så mange venner. Nice å se at jeg ikke er alene Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Som en god del andre som har svart i denne tråden, så liker jeg din type personlighet ganske godt. Er deilig med ei jente som ikke har hundrevis av "venner" og fester hver helg. Minner meg om en livsstil som passer bra i den "wanna be my fjortis boy" sangen, men det er en annen sak. Tror også at de aller, aller fleste gutter ikke har noe imot deg og livsstilen din. Noen liker kanskje ei jente som er mer sosial, men det er ikke noe problem. Men hvilken type gutt som passer best til deg, er det bare du som vet. Det fins også mange måter å være rolig på. Rolig som at man veldig sjeldent er ute og fester, men at man har et aktivt liv med mye trening og idrett eller andre interesser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå