Gå til innhold

Dårligste AIUHB-klokking?

Anbefalte innlegg

Har nettop satt sammen en pc for en kamerat med Epox 8RDA, twinmos pc2700 og en Xp2100+, AIUHB 0307 (tror jeg). Problemet er at den stopper på 1,9Ghz. Den vil ikke mer, uansett vcore og fsb. Varme er ikke et problem med den heller, når det sitter en Delta på ribba.. Nyeste BIOS er også selvfølgelig ordna.

Noen som har en ide om hvorfor den ikke vil klokkes noe mere??

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettop satt sammen en pc for en kamerat med Epox 8RDA, twinmos pc2700 og en Xp2100+, AIUHB 0306 (tror jeg). Problemet er at den stopper på 1,9Ghz. Den vil ikke mer, uansett vcore og fsb. Varme er ikke et problem med den heller, når det sitter en Delta på ribba.. Nyeste BIOS er også selvfølgelig ordna.

Noen som har en ide om hvorfor den ikke vil klokkes noe mere??

Takker for alle svar!

Hmmmm, ikke for aggresiv timing på minne da?

-p-

Lenke til kommentar
Har prøvd nesten alt tenkelig. Nå kjører jeg på 200*9.5 = 1900Mhz.  Regner nesten bare med at jeg har fått et vanvittig dårlig eksemplar..

Dersom instillingene er gjort med synkron ram er det jo nesten garentert ram som begrenser deg. Ville heller satt multiplyer til 11 eller 12 og satt ned FSB.

TwinMOS (med WinBound) er jo ok ram men du burde hatt minst PC3200 m/winbound for å være sikker med så høy FSB.

Lenke til kommentar

For interesserte har jeg testa prosessoren i min kasse, resultat: 1,9Ghz.. Testa forøvrig min i der den andre satt før, resultat: 2,3Ghz... Er litt forundra over at den nye Xp2100+ ikke klarte mer, men anbefaler alle oc'ere å holde seg unna 0307 utgaven av denne!

Edit: Epox-kortet er kongebra :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...