Theoneask Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Heisann. Vi har nylig skaffa oss ny Router, D-Link DIR-655, Extreme N Wireless (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331590), og satt opp trådløst nett. Når eg kom til hybelen i dag og skulle logge på det nye nettet med min bærbare pc fant eg det ikkje. Mobilen min, og den stasjonære fant det fint. Dette er første gang eg prøver å finne det. Trådløse kortet på den bærbare er: Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN. Eg har lasta ned nye drivar og dato på den er nå 15.09.2009. På den stasjonære eg har kortet: SMCWPCI-G 54Mbps Wireless PCI adapter. Den bærbare pcen funkar fint med nettverket heime, og eg finner andre nettverk. Finner berre ikkje vårt nye. Forslag? OS er windows 7 ultimate. 64-bit på bærbare, 32-bit på stasjonære. Har prøvd å legge nettverket til manuelt uten hell. Er eit vanlig trødlåst nett med WPA2-Personal sikring. Dei andre i huset er fint på nett. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Prøv med WPA eller WEP, kan hende at ditt nettverkskort ikke støtter WPA2. Dette ar tilfellet hos en kamerat med hans bærbar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Logg inn på routeren og sett kanal manuelt til 11 eller lavere. Tror du har USA-settings på datamaskinen og da ser du ikke kanal 12 eller 13. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Logg inn på routeren og sett kanal manuelt til 11 eller lavere.Tror du har USA-settings på datamaskinen og da ser du ikke kanal 12 eller 13. Takk takk, dette fiksa det Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Det beste er selvsagt å endre innstillingene i PC slik at du får de manglende kanalene :-) Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Eg blir visst nødt til å gjere det ja. Har du ein plass eg kan lese korleis eg gjer det? Eller det er vel kanskje så enkelt at du kan skrive det her? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Du kan jo gå inn på egenskapene til nettverkskortet (f.eks via kontrollpanelet) og se om du finner oppsett for land der. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Var ikkje noko oppsett for land der. Når det gjeld Ad Hoc Channel 802.11b/g var 11 det høgaste talet eg kunne velje. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Det ser ut som at noen nye Inteldrivere kun søker aktivt på kanal 1-11 og kan koble seg på nettverk de hører på kanal 12-14. Hvis du prøver noen flere drivere så finner du sikkert en som fungerer med aktiv scanning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå