Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei eg ska kjøpe ei ny mus til pcen, eg bruker den mest til strategi og skytespel, er det noken som veit om ei god mus og bruke til det? eg har lurt på logitech mx500, men leste i ein test at dei ikkje blei vant til alle muse knappene, er det en god mus eller erdet noken som har noken gode muser som dei veit om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva med å søke på ordene "ny" og "mus" før du spør? det er trekvart tonn andre "hjelphjelp, skal ha ny mus, hva skal jeg velge?!?!?!?!!!!!!1"-tråder ute og går.  

alle ender opp med at folk er enige om at intellimouse explorer 3.0 er den beste.

Rart. i alle de andre trådene er det nesten bare du som fåretrekker ms 3.0 framfor mx 500. Det er du som har trukket den konklusjonen. Alle andre kommer fram til at den gammeldagse 400 dpi teknologien og den billige knappefølelsen gjør at den ikke burde stilles isamme klasse som mx serien til logitech.

Lenke til kommentar
hva med å søke på ordene "ny" og "mus" før du spør? det er trekvart tonn andre "hjelphjelp, skal ha ny mus, hva skal jeg velge?!?!?!?!!!!!!1"-tråder ute og går.

alle ender opp med at folk er enige om at intellimouse explorer 3.0 er den beste.

Rart. i alle de andre trådene er det nesten bare du som fåretrekker ms 3.0 framfor mx 500. Det er du som har trukket den konklusjonen. Alle andre kommer fram til at den gammeldagse 400 dpi teknologien og den billige knappefølelsen gjør at den ikke burde stilles isamme klasse som mx serien til logitech.

EHH??? Billig knappefølelse? Hva i H3lvete er det du prater om? Har heller ikke sett i _noen_ tråd at "alle andre" har kommet fram til at mx 500 er bedre enn Intellimouse explorer 3.0

Lenke til kommentar

"problemet" med slike tester er at det bare er en person som synser, mao egentlig ikke noe spesielt mye mer verd enn gud og hvermanns mening om musene forutsatt at han har prøvd de aktuelle musene.

f.eks står det "Dessverre er ergonomi-problemet vi er kjent med fra Dual Optical tilbake, om enn i mindre grad. " i testen til MX500. Personlig kunne jeg ikke vært mer uenig og det er 90% en smakssak om hvordan du vil ha musa forma. Dual Optical har imo bedre ergonomi enn MS sin explorer v3, spesielt fordi hånda (mi) blir liggende mer naturlig.

Jeg tipper at Erik Jørgensen bruker en Microsoft mus til daglig og trolig blir testene til gamer.no farga av dette.

Beste måte å finne ut hvilken mus som er best? Det er å prøve selv det :)

Lenke til kommentar
Hva med wireless intellimouse explorer da? Er det ikke en trådløs type av intellimouse explorer v3.0?

Dere nevner logitech mx300 og mx500, hva med mx700 da...

Problemet med trådløse mus er at de har ikke like god responstid som ikke-trådløse-mus. Forskjellen er veldig liten, men fortsatt merkbar hvis du spiller fps-spill. De er også tyngre pga av batterier, selv om noen liker tunge mus :shrug:

Lenke til kommentar
har hatt Logintech Dual optical " har den enda btw "

kjøpte meg MX 500 og den eier

har også hatt Intellimouse explorer 3.0 , og det er den største søppel musa ever... solgte den 1 dag etter at jeg fikk den...

Har selv en dual optical, og digger den. Har testet både MX500 og Explorer 3.0, men liker dem ikke. De er alt for "flate". Dual optical digger jeg fordi den lar meg ha vristen i ca. 45graders vinkel. Når man har vristen flatt mot bordet, eller i 90graders vinkel (som med den norske Anir musa) strekker man musklene i arma på en mindre gunstig måte.

Ta en titt på denne illustrasjonen, og prøv gjerne selv. Bilde 1 viser hånda i ca. 90graders vinkel, og man ser med rødt hvilken muskler man strekker da. Bilde 2 viser flatt mot bordet, og man strekker igjen en muskel. Bilde 3 viser 45graders vinkel, noe som er en "hvilestilling" for arma, og er mere naturlig. Har selv hatt musesyke i endel år, og vet hvor kritisk riktig arbeidsstilling er.

Nå som jeg i tillegg har fjernet loddet inne i dual optical har den blitt perfekt for meg.

Lenke til kommentar

jeg synes ms 3.0 musa er konge, men jeg har på følelsen av at en god del av norges befolkning er slik at når de har kjøpt noe så blir de blinde for alle feil ved kjøpet (jeg sier ikke at jeg er sånn med musa mi) siden jeg ikke har prøvd mx 500 skal jeg ikke utale meg om den

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Alle CS-pr0's bruker MS Intelli 3.0, og det sier litt!! .

men hva sier det? Om det er slik at det er MS Intelli 3.0 som brukes i de store mesterskapene hvor arrangørene stiller med utstyret så er det jo naturlig at progamerne bruker den musa også "til hverdags" slik at de ikke må venne seg til en ny mus når de deltar i mesterskap.

Lenke til kommentar
men hva sier det? Om det er slik at det er MS Intelli 3.0 som brukes i de store mesterskapene hvor arrangørene stiller med utstyret så er det jo naturlig at progamerne bruker den musa også "til hverdags" slik at de ikke må venne seg til en ny mus når de deltar i mesterskap.

eller kanskje det bare betyr at det er en knallgod mus. jeg holder en knapp på den teorien. :)

Lenke til kommentar
'

Her tar du veldig feil.

Det finnes ikke mesterskap som ikke lar spillerne bruke sine egne mus/tastatur. Grunne til at den er brukt er fordi den er en meget god mus. Det stemmer derimot heller ikke at alle bruker den, men den er nok den klart mest populære på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...