Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er sex med egen søster ulovlig?


Farhad_

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er veldig rart at noe slikt skal være lovfestet. Man burde få lov om man absolutt vil.

 

 

Det er ikke veldig rart ettersom den loven kom for hvertfall 60-70 år siden. Og med tanke på hvor lukket samfunnet var på den tiden var det neppe noen særlig stor plass for diskusjon rundt akkurat det temaet. (Noe som forresten gjeller for avling av dyr også, fordi dyrene blir såpass skadet at det anses som dyreplageri dersom noen avler utifra søsken.)

 

Forøvrig mener jeg at dersom du har seksuelle tanker om et søsken som du har bodd med hele livet må du ha et temmelig forvridd syn på både familie og sex.

Velger du hvem du blir sexuellt tiltrukket av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en lov som ble satt for lenge siden, da folk "ikke visste bedre". Og hvis et politisk parti tar dette opp i dag, i håp om å fjerne forbudet, blir de vel alle sett på som incest-forkjempere.
Ja, det er jo det som er problemet med samfunnet i dag.

 

Vil du begrense invandingen er du rassist.

Vil du tilate at homofile adopterer er du homofil.

Vil du begrense overvåkning på internett er du Pirat og Pedofil...

Lenke til kommentar
Incest er feil, blir det et barn er sjansen for at barnet ikke blir velskapt ganske stor. Ville du blitt født og oppvokst med viten om at moren og faren din er brødre og søsken uansett?

 

Det har da ikke vært noen intensjoner om å få barn inn i bildet, kun sex.

 

EDIT: Har i hvert fall vært det som har vært diskutert i tråden.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Velger du hvem du blir sexuellt tiltrukket av?

 

 

Så det du mener er at dersom jeg blir seksuelt tiltrukket av et spedbarn, en bikkje eller en multihandicappet person så skal jeg kunne ha så mye sex jeg vil med den/det så lenge det holdes hemmelig fordi det egentlig motstrider norsk lov, men jeg velger jo ikke selv så da skal jeg få lov?

Lenke til kommentar
Det er noe helt annet, fordi parten du har sex med ikke har mulighet til å verken gi motstand eller si i fra. Det kan søskenet ditt.

 

Det kommer helt ann på alder, men forsovidt er jo prinsippet det samme. Det er ikke lov; MEN flere her mener at så lenge ingen vet om det skal man bare "kjøre på"..

Lenke til kommentar
Missforstå meg ikke, jeg vil ikke at folk skal gjøre det, jeg synes det er veldig rart. Men jeg synes at det å lovfeste noe sånt er galt, hvis man absolutt vil ha sex med søskenet sitt, så burde man ikke risikere straff.

 

Jeg lurer på hvem som blir staffet jeg. Er det mannen eller dama man går etter først? Hva med søsken av samme kjønn, er det like straffbart?

Lenke til kommentar
Velger du hvem du blir sexuellt tiltrukket av?

 

 

Så det du mener er at dersom jeg blir seksuelt tiltrukket av et spedbarn, en bikkje eller en multihandicappet person så skal jeg kunne ha så mye sex jeg vil med den/det så lenge det holdes hemmelig fordi det egentlig motstrider norsk lov, men jeg velger jo ikke selv så da skal jeg få lov?

 

Det er da en enormt stor forskjell på samtykkende sex, og overgrep mot barn/dyr/multihandicappede. Overgrep og sex kan være greit å skille på vet du.

Lenke til kommentar
Velger du hvem du blir sexuellt tiltrukket av?

 

 

Så det du mener er at dersom jeg blir seksuelt tiltrukket av et spedbarn, en bikkje eller en multihandicappet person så skal jeg kunne ha så mye sex jeg vil med den/det så lenge det holdes hemmelig fordi det egentlig motstrider norsk lov, men jeg velger jo ikke selv så da skal jeg få lov?

Spedbarn kan ikke samtykke til noen ting pga dems lave jernekappasitet, desutten blir dem fysisk skadet av sex, så nei det er ikke greit.

En bikkje er jeg mer usikker på om er greit eller ikke, men om hunden syns det er greit så er det greit, problemet er å vite hva hunden mener.

Hvor skadet en multihandicappet person er vet jeg ikke, men om vedkommende samtykker er det vel greit.

Lenke til kommentar
Velger du hvem du blir sexuellt tiltrukket av?

 

 

Så det du mener er at dersom jeg blir seksuelt tiltrukket av et spedbarn, en bikkje eller en multihandicappet person så skal jeg kunne ha så mye sex jeg vil med den/det så lenge det holdes hemmelig fordi det egentlig motstrider norsk lov, men jeg velger jo ikke selv så da skal jeg få lov?

Spedbarn kan ikke samtykke til noen ting pga dems lave jernekappasitet, desutten blir dem fysisk skadet av sex, så nei det er ikke greit.

En bikkje er jeg mer usikker på om er greit eller ikke, men om hunden syns det er greit så er det greit, problemet er å vite hva hunden mener.

Hvor skadet en multihandicappet person er vet jeg ikke, men om vedkommende samtykker er det vel greit.

Så lenge hunden logrer er den med på det :tease:

Lenke til kommentar

syns det er litt rart at ingen har nevnt at det er mest sannsynlig pga det står i bibelen et sted at det er ikke lov. Og siden Norge er et kristent land så er det lovfestet. Sikkert for mange mange år siden.

 

Om det burde være lov, for å være helt ærlig hvorfor ikke? Hvis begge to vil og de forsikrer seg at jenta/kvinnen ikke blir gravid så er det ingen som tar skade av det.

 

Har en søster selv, og kunne aldri tenkt meg å gjøre det. Men det at jeg ikke vil gjøre noe betyr ikke at andre ikke burde gjøre det.

 

Og for å være helt ærlig, hvordan skal noen finne ut om dette? Og hvis noen finner ut av dette, hva er sannsynligheten at noen kommer til å anmelde det?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...