Gå til innhold

Usikker på bestilling av ASUS gamer laptop!


Axxa

Anbefalte innlegg

Hei. Tror jeg kanskje har fått litt kalde føtter på min bestilling, av en gamer laptop av typen (Asus G60vx modell)...

 

se link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502368

 

Tanken før bestilling er en "desktop" erstatter innenfor budsjett så klart, siden jeg ikke gidder å oppdatere min stasjonære maskin lenger. Jeg ville ha et lite suplement, når jeg ikke sitter og spiller på min PS3 (hehe). Jeg leste litt på innlegg her, før jeg tok skrittet å bestille selv, men nå veldig usikker på oppløsning------

 

Usikkerheten min, bunner egentlig i oppløsningen på 1366 x 768. Er dette noe jeg vil legge godt merke til? Det var noen som kommenterte at oppløsningen var best sett på 12-13 tommer.. Er her usikkerheten min kommer inn, med tanke på at skjermen til denne asus maskinen er 16". Maskinen er betalt og bestillt fra Data-kjeden i Oslo sentrum i dag, så setter pris på et kjapt svar.

 

Burde jeg avbestille? Kanskje jeg burde gå for et dårligere skjermkort, for å oppnå en litt større skjerm med høyere oppløsning? Skal jeg kanskje velge ut mitt GTX260 med GTX240

Hva skal jeg tenke på? Til slutt. Jeg er ganske bestemt på at jeg vil ha asus merke pga tester etc, når det gjelder % feilmargin på utleverte maskiner.

 

Ta i betraktning at budsjettet mitt er på maks 14.000...

 

 

Tusen takk på forhånd for tilbakemeld!

 

 

Vennlig hilsen Axxa.

Endret av axxa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor høy oppløsning man ønsker er ganske subjektivt da. Noen syns 1366:768 er for lite. Det gir forholdsvis lite skriveborsplass (syns jeg), men gjør at du kan spille alle nye spill i native oppløsning mye lengre enn f.eks om du hadde hatt 1920:1080.

 

Tusen takk for kjapt svar. > ps; måtte redigere innlegget mitt litt. Skal nå være ferdig:)

 

Jeg er egentlig ikke så negativ til en litt mindre skjerm, men jeg er veldig opptatt av at de 13 tusen jeg nettopp har betalt, ikke vil gi meg en negativ opplevelse med tanke på god oppløsning etc. Vil gjerne at denne maskinen skal vare litt. Det blir tross alt erstatter for min stasjonære som er veldig utdatert.

 

På forhånd takk for tilbakemeld!

Lenke til kommentar

Setter veldig pris på forslag og gjerne litt argument for eller imot 1366:768 oppløsning... Sitter og tenker på om jeg skal ringe inn til datakjeden i morgen, og spørre om 1650 i oppløsning er mulig å oppdrive, evt 1440? Vil bare være 100% sikker på at jeg har gjort et bra valg ved å gå til innkjøp av denne maskinen. Fra tester og kommentarer kommer den bra ut, men oppløsningen er som sagt mitt store spørsmålstegn.

Lenke til kommentar

Jeg burde vel se litt grundigere på andres tilbakemeld av min bestillte asus maskin, før jeg tar en endelig beslutning, og kanskje også en tur innom butikken..

 

Vil bare legge til at alle forslag og synspunkter er hjertelig velkommen!

 

 

Vennlig hilsen AXXA.

Lenke til kommentar
Jeg burde vel se litt grundigere på andres tilbakemeld av min bestillte asus maskin, før jeg tar en endelig beslutning, og kanskje også en tur innom butikken..

 

Vil bare legge til at alle forslag og synspunkter er hjertelig velkommen!

 

 

Vennlig hilsen AXXA.

 

Gå i en butikk og finn en maskin med tilsvarende display du kan se "in action".

Lenke til kommentar
Burde jeg avbestille? Kanskje jeg burde gå for et dårligere skjermkort, for å oppnå en litt større skjerm med høyere oppløsning? Skal jeg kanskje velge ut mitt GTX260 med GTX240

Hva skal jeg tenke på? Til slutt. Jeg er ganske bestemt på at jeg vil ha asus merke pga tester etc, når det gjelder % feilmargin på utleverte maskiner.

 

Liten korreksjon; GTX240 fins ikke, men GT 240. GTX260 vil være i en annen klasse i forhold.

 

Full-HD displayer på 1650x1080 evt. 1920x1080 sitter i all hovedsak på dyrere PCer. Du får det f.eks. på Acer's 8930G til 12.995,- som har HD4670 skjermkort - også en klasse dårligere enn GTX260. Jeg har hørt rykter om at GTX260-en som sitter på akkurat denne maskinen er klokket ned dog, men det burde fortsatt være GT 240 / HD4650-70 overlegent.

 

Skal du ha maks spillytelse for pengene i en Asus, gå for GTX260-maskinen. Du kan vel alltids koble den opp mot en ekstern monitor dersom du trenger høyere oppløsning enn 1366x768.

Lenke til kommentar
Hei. Tror jeg kanskje har fått litt kalde føtter på min bestilling, av en gamer laptop av typen (Asus G60vx modell)...

 

se link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502368

 

Tanken før bestilling er en "desktop" erstatter innenfor budsjett så klart, siden jeg ikke gidder å oppdatere min stasjonære maskin lenger. Jeg ville ha et lite suplement, når jeg ikke sitter og spiller på min PS3 (hehe). Jeg leste litt på innlegg her, før jeg tok skrittet å bestille selv, men nå veldig usikker på oppløsning------

 

Usikkerheten min, bunner egentlig i oppløsningen på 1366 x 768. Er dette noe jeg vil legge godt merke til? Det var noen som kommenterte at oppløsningen var best sett på 12-13 tommer.. Er her usikkerheten min kommer inn, med tanke på at skjermen til denne asus maskinen er 16". Maskinen er betalt og bestillt fra Data-kjeden i Oslo sentrum i dag, så setter pris på et kjapt svar.

 

Burde jeg avbestille? Kanskje jeg burde gå for et dårligere skjermkort, for å oppnå en litt større skjerm med høyere oppløsning? Skal jeg kanskje velge ut mitt GTX260 med GTX240

Hva skal jeg tenke på? Til slutt. Jeg er ganske bestemt på at jeg vil ha asus merke pga tester etc, når det gjelder % feilmargin på utleverte maskiner.

 

Ta i betraktning at budsjettet mitt er på maks 14.000...

 

 

Tusen takk på forhånd for tilbakemeld!

 

 

Vennlig hilsen Axxa.

 

Jeg hadde IKKE kjøpt maskinen med den oppløsningen, det er FOR lite. Har selv en Asus G71V med 1440x900 oppløsning. Gikk da da fra 1900x1080 på min forrige og angret som en hund. Asusen har en super byggekvalitet, er flott på alle måter, men på en del norske modeller har de valgt en drittskjerm. Vent enten litt til det kommer en med høyere oppløsning, koster dog litt mer eller velg en Multicom.

Lenke til kommentar

Jeg fant endelig flere gode bruker-erfaring som roser min Asus G60vx opp i skyene!

 

Er jeg heldig har jeg trolig maskinen innen onsdagen... håper jeg :dribble:

 

Jeg kommer sikkert med litt skryt senere, når jeg får testet ut kreftene!

 

 

 

 

:new_woot:

 

Ups.. her er linken til allerede gode brukererfaringer av

(Asus G60vx).

 

 

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=425457

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...