Gå til innhold

Oppgradering fra Beyerdynamic, hvilket headset neste stopp? Budsjett: 3000 kr.


B25S

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

 

Jeg har vært så heldig å få solgt mine Beyerdynamic DT770 Pro 80Ohm for en knallbra pris til en kompis som nesten ble skremt over lydkvaliteten på hodetelefonene.

 

Etter jeg fikk kvalitetshodetelefoner har jeg fått hekta på hodetelefoner og lyden de er stand til å lage. Jeg har et stereoanlegg fra før av (B&W DM685, Cambridge 640A v2, Cambridge DacMagic). Kjører hodetelefonene i jack-inngangen på Cambridge 640A, altså stereoforsterkeren.

 

Jeg er hittil veldig fornøyd med dette stasjonære oppsettet, og jeg vil holde det stasjonært.

 

Jeg har satt av 3000 kr av mine sommerjobb penger som skal gå til nye hodetelefoner. Forrige budsjette var på 1800 kr, og jeg endte opp med å bruke 1600 kr.

 

Hva er neste stopp? Neste oppgradering? Blir det evt. dyrere hodetelefoner fra Beyerdynamic?

Har dere noen tips? Jeg hører på all type musikk. Spessielt glad i rock, alternativ rock og til tider electronica. Men dette varierer og musikk sjangre går som en berg og dahlbane i min iTunes. Er glad i at det er fin bass, dvs. presis og trykkende bass, men den må være korrekt. Mine DT770 har klart dette utrolig bra, men det er på enkelte sanger (rock) der den kan gå seg litt vill, og det kan ødelegge mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du tenkt og bruke de med mp3 spiller eller kun til hjemmebruk?

Kun til hjemmebruk.

 

Denon ah d-5000 er min ambefaling ettersom hva du skriver. finnes på ebay til ca 400$. med frakt og toll vil jeg regne med at det hele kommer på litt over 3k. har vært på HI-FI klubben selv og hørt på de. Ble mektig inponert!

 

Btw : har du en ekstern hodetelefonforsterker?

Jeg kjører ikke en dedikert hodetelefonforsterker, men gjennom forsterkeren til stereoanlegget mitt. Det er høyt oppe på lista, har sett på det headsettet. Men har ikke vært på Hifiklubben og hørt skikkelig på det, men det må jeg nok gjøre snart :D

 

Når du bestiller fra ebay kan det være lurt og først spørre selger om han kan skrive ned verdian på pakka og eventulet markere som gave. Dette kan spare deg for mange hundre kroner.

Ja, det vet jeg, og prøver å få dette til å gå hver gang jeg handler på eBay :D

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp nettopp gått til anskaffelse av Denon LA-2000 "Lite". Disse er moddet og skal være på høyde med Denon D-7000 eller bedre. Noe over budsjettet ditt selvsagt. Men let litt rundt, kanskje lese litt på head-fi. Lykke til jakten på nytt headsett. :)

 

Denon hodetelefoner er forøvrig sykt overpriset her hjemme i Norge kontra prisene i USA.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Jeg har nettopp nettopp gått til anskaffelse av Denon LA-2000 "Lite". Disse er moddet og skal være på høyde med Denon D-7000 eller bedre. Noe over budsjettet ditt selvsagt. Men let litt rundt, kanskje lese litt på head-fi. Lykke til jakten på nytt headsett. :)

 

Denon hodetelefoner er forøvrig sykt overpriset her hjemme i Norge kontra prisene i USA.

Takk for tipset!

 

Tror jeg går for DENON AH-D5000 fra USA, blir jo ikke så verst pris. Er bare å vente til pengene er på konto nå :)

Lenke til kommentar
Sennheiser HD650 er vel ikke feil i den prisklassen heller? Koster rundt 2500 kr. Ser for meg at jeg kommer til å kjøpe disse.

Tja, de skal visst mangle litt trøkk/bass.

En kompis av meg holdt på å dette av stolen når han hørte mine innspilte DT770, da han var vandt til HD650.

Lenke til kommentar
Sennheiser HD650 er vel ikke feil i den prisklassen heller? Koster rundt 2500 kr. Ser for meg at jeg kommer til å kjøpe disse.

Tja, de skal visst mangle litt trøkk/bass.

En kompis av meg holdt på å dette av stolen når han hørte mine innspilte DT770, da han var vandt til HD650.

 

Selvfølgelig, DT770 er jo notorisk kjent for bassen sin. Og for bassheads her det perfekt. Men for de som stiller raffinert bass over øredundrene dunking og liker balanse og kvalitet på lyden er jo HD650 i en helt annen klasse.

 

All respekt for DT770 da, vet den er konge. :D

Lenke til kommentar
Selvfølgelig, DT770 er jo notorisk kjent for bassen sin. Og for bassheads her det perfekt. Men for de som stiller raffinert bass over øredundrene dunking og liker balanse og kvalitet på lyden er jo HD650 i en helt annen klasse.

Flere postere på head-fi går bort fra HD650 da de synes den er for analytisk. HD600 er for mange et bedre alternativ.

Hvis du mener DT770 bare har øredundrende bass, har du neppe hørt den med en egnet (hodetelefon)forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...