Sinna'gurk Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Hei, Har nå fått et program på pc'en (som hevder at det er et antivirus program) Navnet er forøvrig Antivirus system pro, dette programmet lar meg ikke åpne noen programmer før jeg har installert pro versjonen... Et lite søk avslørte at dette problemet er vanlig men ingen hadde hatt samme problem som meg ved at programmet ikke lot meg åpne programmer for å renske det ut. Noen tips til hvordan jeg kan få fjernet det? Sorry for rotete skrift men sånn ble det bare Endret 23. november 2009 av lekse2 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Last ned rkill.com til skrivebordet. Kjør programmet Malwarebytes (se veiledningen) burde nå fungere. Kjør en rask skann og post loggen. Endret 23. november 2009 av norbat Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 gjorde dette, fikk lastet ned og installert programmet men ikke kjørt det, det kommer opp et pop-up vindu uansett hva jeg prøver å slå på hvor det står: Application cannot be executed.The file (navn.exe) is infected. Do you want to activate your antivirus software now? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Før vi prøver noe annet, gjør følgende: Gå til nedlastingslinken for Malwarebytes og lagre fila på skrivebordet som mbam.com. Se om du får installert programmet. Hvis, endre deretter programfil mbam.exe til mbam.com og se om du ikke får kjørt en skann. Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Gidder du å nevne hvordan man endrer det til .com? Får uansett bli ferdig i morgen, tar kvelden nå... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Når du laster ned fila: Endre filtype til "alle filer". Deretter endrer du filnavnet fra .exe til .com Hvis du får installert programmet, går du til der mbam.exe fila ligger og endrer den til .com Denne måten fungerer i en del tilfeller ved slike infeksjoner. Hvis du ikke får installert eller kjørt fila, kan du bruke Combofix (se veiledningen). Velg å lagre fila som combo-fix.exe. Kjør programmet. Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 (endret) mbam_log_2009_11_24__17_14_37_.txt Like that? Endret 24. november 2009 av lekse2 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Kan du oppdatere mbam og kjøre en ny rask skann? Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 skal jeg fjerne de som den fant med en gasng først? Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 (endret) mbam_log_2009_11_24__17_55_45_.txt Der forsvant mange gitt Problemet er der fortsatt BTW... Endret 24. november 2009 av lekse2 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Den siste loggen viser fortsatt gammel databaseversjon... Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Den siste loggen viser fortsatt gammel databaseversjon... Det virker som viruset ikke vil la meg se etter oppdateringer. skjønte ikke helt hva du mente først... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Last ned definisjonen manuelt og se om ikke du får oppdatert vha. den: mbam-rules.exe Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Fikk løst det, ingen anelse om hvordan, virket som om malwarebytes fikk fjerna det for godt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 1. Kan du posten den siste mbam-loggen? (start programmet, velg arkfanen Loggfiler, åpne siste logg) 2. Lag en utvidet logg vha. DDS.scr (lagre fila på skrivebordet og kjør.) Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 forumgreie.txt DDS mbam_log_2009_11_24__21_15_09_.txt MBAM tror det var den siste MBAM'en Lenke til kommentar
norbat Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Last ned og lagre Combofix på skrivebordet Åpne notisblokk og kopier inn det som står i fet skrift under, lagre fila på skrivebordet som CFScript.txt. Dra deretter fila over Combofix-iconet. Combofix vil starte. Post loggen. dds:: uStart Page = hxxp://search13.net/ uDefault_Page_URL = hxxp://search13.net/ uSearch Page = hxxp://search13.net/ uSearch Bar = hxxp://search13.net/ uDefault_Search_URL = hxxp://search13.net/ uSearchAssistant = hxxp://search13.net/ uCustomizeSearch = hxxp://search13.net/ firefox:: FF - prefs.js: browser.startup.homepage - hxxp://search13.net?clid=486 FF - prefs.js: keyword.URL - hxxp://search13.net/search.php?clid=486&q= Hvis ASK Toolbar ikke er noe du benytter, avinstaller det fra legg til/fjern programmer. Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 loggfil.txt Hvorfor alle disse loggene? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hva ligger i denne mappen:C:\_117172_ Sørg for at du ser skjulte filer og mapper. Last opp følgende fil for sjekk på www.virscan.org: c:\windows\system32\JCEJ.dll Hvorfor alle loggene: Det er mitt eneste vindu inn i din pc som kan fortelle om du fortsatt har filer som evt. er malware / mistenkelige Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 haha, åja Mappen virket tom, jeg tror ikke det var noe skjult, etter hva jeg kunne lete opp. scannet den også med MBAM, der fant de en fil men ingenting mistenkelig, lurer på om den filen er selve mappen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå