Gå til innhold

[Løst]Virus som hindrer programmer i å åpne seg

Anbefalte innlegg

Hei, Har nå fått et program på pc'en (som hevder at det er et antivirus program) Navnet er forøvrig Antivirus system pro, dette programmet lar meg ikke åpne noen programmer før jeg har installert pro versjonen... Et lite søk avslørte at dette problemet er vanlig men ingen hadde hatt samme problem som meg ved at programmet ikke lot meg åpne programmer for å renske det ut. Noen tips til hvordan jeg kan få fjernet det? :cry:

Sorry for rotete skrift men sånn ble det bare :whistle:

Endret av lekse2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjorde dette, fikk lastet ned og installert programmet men ikke kjørt det, det kommer opp et pop-up vindu uansett hva jeg prøver å slå på hvor det står: Application cannot be executed.The file (navn.exe) is infected. Do you want to activate your antivirus software now?

Lenke til kommentar

Når du laster ned fila: Endre filtype til "alle filer". Deretter endrer du filnavnet fra .exe til .com

Hvis du får installert programmet, går du til der mbam.exe fila ligger og endrer den til .com

Denne måten fungerer i en del tilfeller ved slike infeksjoner.

Hvis du ikke får installert eller kjørt fila, kan du bruke Combofix (se veiledningen). Velg å lagre fila som combo-fix.exe. Kjør programmet.

Lenke til kommentar

Last ned og lagre Combofix på skrivebordet

Åpne notisblokk og kopier inn det som står i fet skrift under, lagre fila på skrivebordet som CFScript.txt.

Dra deretter fila over Combofix-iconet. Combofix vil starte. Post loggen.

6af2c97f0f4e497013ed9b32fc36b566.gif

dds::

uStart Page = hxxp://search13.net/

uDefault_Page_URL = hxxp://search13.net/

uSearch Page = hxxp://search13.net/

uSearch Bar = hxxp://search13.net/

uDefault_Search_URL = hxxp://search13.net/

uSearchAssistant = hxxp://search13.net/

uCustomizeSearch = hxxp://search13.net/

firefox::

FF - prefs.js: browser.startup.homepage - hxxp://search13.net?clid=486

FF - prefs.js: keyword.URL - hxxp://search13.net/search.php?clid=486&q=

Hvis ASK Toolbar ikke er noe du benytter, avinstaller det fra legg til/fjern programmer.

Lenke til kommentar

Hva ligger i denne mappen:C:\_117172_

Sørg for at du ser skjulte filer og mapper. Last opp følgende fil for sjekk på www.virscan.org: c:\windows\system32\JCEJ.dll

Hvorfor alle loggene: Det er mitt eneste vindu inn i din pc som kan fortelle om du fortsatt har filer som evt. er malware / mistenkelige :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...