Gå til innhold

Canon 450D Uskarpt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Såg innom Akam sin prisguide... To kommentarer på at kameraet var uskarpt...

Fleire som har dette problemet?

Og er det viktig å oppdatere kameraet? Software?

Høres rart ut at kameraet er uskarpt.

For alt jeg vet så kan det være fotografen som har brukt for lang lukkertid etc.

Eller et objektiv som er defekt eller fokuserer feil.

Med tanke på at Canon har solgt "noen" eksemplarer av det kameraet så høres det rart ut.

Andreas

Lenke til kommentar
Såg innom Akam sin prisguide... To kommentarer på at kameraet var uskarpt...

Fleire som har dette problemet?

Og er det viktig å oppdatere kameraet? Software?

Det er nok ikke kameraet som er uskarpt nei, det må i så fall være objektivet. 450D er vel blitt solgt med to forskjellige objektiver, der det som har stabilisering sies å være bedre enn det uten. Når det er sagt finnes det 100 måter å ødelegge skarpheten på selv. Det er mange som kjøper speilrefleks uten helt å ha forutsetningene på plass for å bruke dem helt med en gang. Store kameraer er bedre enn små fordi de har større objektiver som fanger mer lys, men jo større objektivet er, jo viktigere er det at fokus er nøyaktig, ellers blir det uskarpt. Kameraet er det ingenting i veien med, men det finnes også alternativer.

Når det gjelder firmware pleier endringene å være temmelig små i praksis.

Lenke til kommentar

Det har forekommet at det har vært feil på kitobjektivet 18-55is. Hadde dette selv inne til service. Ble noe bedre etter service, men fortsatt noe frontfokusering. Men fikk til svar at det var innenfor Canons spesifikasjoner. De sjekket også kameraet (450d) og det fokuserte bra. Et objektiv i god stand er skarpt nok ifra litt høyere blenderåpninger. Det kan nok forekomme kvalitetsforksjeller på objektiver i denne prisklassen. Man kan være heldig og uheldig.

Firmware oppdatering kan være viktig for funksjoner og feilrettinger. Dette er uansett veldig enkelt å gjøre, så ingen grunn til ikke å oppdatere når det kommer nye versjoner.

Lenke til kommentar
Har vel vært noen tråder her om autofokusproblemer på 450D, søk så finner du sikkert noe mer. Men det kan jo bare ha vært på en batch eller produksjonslinje, sikkert ikke noe fare å kjøpe 450D.

Autofokusproblemene har hovedsaklig vært med kitobjektivet 18-50is. Men kan jo ha vært problemer med selve huset også.

Lenke til kommentar

Hmm...

Eg glømte å skrive at eg har Canon 450D men har ikkje merka nokon særlige uskarphet og dårlig kvalitet, men eg øydelagte Kitobjektivet for ei lita stond sida, så eg måtte gå til impulsinnkjøp av Tamron 18-200mm 3.5-6.3... Kan ikkje seie noko anna enn at man får det man betalar for. Har også Canon 100mm Macro 2.8 og denne er veldig skarp... Men dette kunn i gode lysforhold, ellers er den ikkje sann heilt ekstrem skarp... Er dette eit problem eller? Går litt utanfor temaet no men men...

Ellers kan eg huske at dei bilda eg tok med kameraet var skarpt, særleg i gode lysforhold, eigentleg heilt ned på 3.5 på blenderen også. Sett mot Tamron 18-200 er jo denne sylskarp i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...