jossy Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg skal lage noen templates, og tenkte at {{tekst}} og {@tekst} i html skulle byttes ut med forskjellig php... noen som kan lage regex-uttrykket for meg? Bruker preg_replace_callback(). Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 du må nesten definere "forskjellige php..." Lenke til kommentar
jossy Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) ah ja sorry det er enkelt og greit en string som skal inn istedenfor {{tekst}} eller {@tekst}. hvis en annen template er lettere så greit for meg.. men ha en slags avslutning.. @tekst er ikke nok, då må det bli @tekst@. alt jeg trenger er to regex uttrykk for å replace tekst i html som starter og slutter med noen tegn som sjelden blir brukt =) takk Endret 23. november 2009 av jossy Lenke til kommentar
jossy Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 ordna det, ellers takk =) Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Og løsningen ble? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Det er kjekt når folk poster løsningene på sine problemer, slik at folk som søker etter hjelp eventuelt finner svar. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hvis trådstarter har kunnet postet løsningen som ble brukt, og satt posten til løst (ved en knapp i førstepost), så hadde det hjulpet mange forumbrukere som lurer på det samme. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Oki.. Her er løsningen.. Jeg har har en HTML fil: ... <body> {{top_menu}} ... og i php filen: $temp_doc = file_get_contents($path); $this->doc = preg_replace_callback('!\{\{(\w+)\}\}!', array('Frame', 'rend'), $temp_doc); og 'rend' metoden i Frame klassen vil da finne en fil jeg har med navnet top_menu.php og kalle en metode der for å få HTML til top_menu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå