Gå til innhold

RAW-program for Nikon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved *.jpg rett ut av kameraet, så er det nærmest egen preferanse som teller. Gratis og med mange muligheter er f.eks GIMP

Dersom han bruker Nikon sine *.nef filer, så:

Gratis: Nikon ViewNX

Ikke gratis: Nikon CaptureNX2

Noen bruker Adobe Lightroom, som skal være bra til dette.

Lenke til kommentar

(arela posta sitt innlegg medan eg skreiv dette.)

Litt vanskeleg å seie utan litt meir info, som budsjett og krav til programmet. Litt forskjellig rundt emnet:

Eg har lest fleire stader at det programmet som gjev best resultat av råkonverteringa er Nikon sitt eige Capture NX. Kor store forskjellar det er mellom dette og andre program kan eg dog ikkje seie, kva ein gjer med biletet vil eg uansett tru er ein større faktor enn kva program ein gjer det i. Om halvannan tusenlapp er for 15 hundrelappar for mykje, kan de sjekke ut RawTherapee, som har fått gode skussmål. Vil han ha mogelegheita for å gjere meir enn berre råkonvertering kan kombinasjonen Gimp + UFRaw vere eit alternativ. UFRaw er ein råkonverterar som kan integrerast med Gimp, eit avansert biletbehandlingsprogram.

Men alle desse programma gjer kun konvertering/justering, so organisering av bileta må gjerast på anna vis. Er det interessant med ei programpakke som kan gjere organisering i tillegg, finst det fleire alternativ. Eit av dei mest populære er Adobe Lightroom. Det er noko dyrare enn Capture NX igjen, med mindre kameraten din er student – studentlisens er ganske mykje billegare. Eit anna alternativ er Photoshop Elements, til litt under tusenlappen. Her får ein med råkonverterar (med litt færre mogelegheiter enn den i Lightroom), redigeringsmodul (om ein vil gjere noko meir enn det råkonverteraren tilbyr) og organiseringsmodul for å halde styr på samlinga. Det dyraste alternativet frå Adobe er Photoshop. Råkonverteraren er den same som i Lightroom, organisering kjem i form av Bridge, ein filbehandlar integrert med PS og andre produkt frå Adobe. Mogelegheitane for manipulering og anna redigering av bileta er mest begrensa av kunnskap og evner¹.

Ein rimeleg utfordrar til LR er Bibble. Versjon 5, som ser ut til å vere på trappene, har i høve til versjon 4 utvida mogelegheiter for organisering av biletsamlinga.

Ein må stille seg spørsmålet om kva ein har bruk for. Treng til dømes folk flest alle mogelegheitane Photoshop gjev? Nei, få eller ingen har bruk for det. Om fotografi er hovudmålet, og ikkje fotomanipulasjon, foto som del av grafisk design e.l, vil eit program som Lightroom eller Bibble gje nesten alt ein treng. Sjølv har eg brukt Lightroom ei god stund no, og det er ytterst sjeldan eg treng noko meir enn det LR kan tilby. Det er i tilfelle der eg skal lage noko slikt, eller sy saman eit panorama at andre verktøy må til. I desse tilfella bruker eg henholdsvis Gimp og Hugin – begge fri programvare.

Ein liten notis om operativsystem til slutt: Sidan du ikkje seier noko om det går eg ut frå at Windows er det aktuelle systemet, og alle programma nemnt over fungerer der. Alle programma til Adobe fungerer òg i OS X, og der er i tillegg Apple Aperture ein utfordrar til LR. RawTherapee, Gimp/UFRaw og Bibble køyrer i Linux og Windows.

¹ Det same gjeld i stor grad for Gimp, men PS er eit meir avansert program.

Lenke til kommentar

View NX kan ikke redigere bildene, det er kun ett arkiv/visningsprogram.

Man trenger ikke mer enn View NX+Capture NX2 for for å bearbeide RAW filene (eller fremkalle de som man også kaller det), men skal man drive med seriøs manipulasjon, bytte ut bakgrunner, sette sammen flere bilder osv osv så må man ty til andre programmer.

Lenke til kommentar
View NX kan ikke redigere bildene, det er kun ett arkiv/visningsprogram.

Da har du nok ikke sett godt nok etter. ;)

Du kan gjøre mye det samme i ViewNX som med CNX2.

VIl korrigere dette litt, du kan gjøre noe i viewnx som du kan gjøre i CNX2.

Har selv et nx2, og er godt fornøyd, men du må legge ned noen timer på å skjønne det ordentlig.

Photoshop elements er mer enn bra nok for de aller fleste.

Hvis pris er viktig, så gå for det.

Hvis max kvalitet til grei pris er viktig, så gå for nx2.

Lenke til kommentar

Photoshop Elements er et greit og rimelig program for å konvertere raw-filer og redigere bilder. Jeg synes ikke det har noen enormt stor brukerterskel heller. Capture NX2 koster noe mer. Som nevnt må man legge litt jobb i å lære og forstå NX2 for å få noe utbytte av det. (Det gjelder nå forsåvidt ikke bare NX2)

Jeg har selv brukt Elements i flere år og vært fornøyd. Siste året har jeg gått over til NX2 for å justere nef-filene mine. Personlig er NX2 blitt min favoritt til justering av nef. Programmet har det meste man stort sett trenger. Men til bildebehandlig (lage fine saker med ramme, collage og sånt) må jeg over på Elements etterpå.

NX2 har fått litt kritikk for å være treg, det stemmer til en viss grad.

Men jeg bruker ikke noe lengre tid på å justere bildene med NX2 enn jeg gjorde med Elements før. Programmet er litt tregere men det går raskere å justere bildene. Kjempegammel pc + NX2 er ingen god løsning. Men fungerer helt fint på min Dell fra 2005. Enda bedre på min Acer fra 2009 med windows 7 :) :) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...