Gå til innhold

[Løst]Skjermkortet mitt (eller noe annet) fungerer ikke lenger. væs så snill og hjelp meg!

zagorakis40

Anbefalte innlegg

ok, for et par uker siden installerte jeg windows 7 enterprise. pcen min var vista. og nå, når jeg prøver å f.eks se en film står det:Windows Media Player kan ikke spille av denne DVDen fordi det ikke er mulig å aktivere analog kopibeskyttelse på utdataskjermen. Prøv å installere en oppdatert driver for skjermkortet. og når jeg prøvde å spillet fsx(flight simualtor x) kommer det opp et eller annet med at skjerkortet ikke er et eller annet med dir3cted. jeg er ikke god på pcer så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. før fungerte alt fint men nå fungerer nesten ingen. spill hvis noen kan hjelpe meg være så snill og så ifra.

prossesor:Amd turion 64 x2 mobile technology tl-56 1.80 GHz. og skjermkortet er:

Brikketype: NVIDIA

DAC type: 8 bit( men det er 32 bit tror jeg)

Kortstreng:VGA

BIOS info.: chip rev

og det er noe som heter: Generisk ikke Pnp-skjerm

hvis noen vet hva problemet mitt er vær så snill å si ifra!!!

takk=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, har du i det hele tatt noen skjermkortdriver på den? Skriv dxdiag i kjør/run, velg display-tabben og skriv av det som står under drivers, nærmere bestemt version.

ok det står:

hoveddriver:vga

versjon:6.1.7600.16385.

dato:14.07.2009 00:25:51

WHQL-logo:ja

DDI- versjon:ukjent

drivermodell:ukjent.

håper dette hjalp=)

Hmm, har du i det hele tatt noen skjermkortdriver på den? Skriv dxdiag i kjør/run, velg display-tabben og skriv av det som står under drivers, nærmere bestemt version.

ok det står:

hoveddriver:vga

versjon:6.1.7600.16385.

dato:14.07.2009 00:25:51

WHQL-logo:ja

DDI- versjon:ukjent

drivermodell:ukjent.

håper dette hjalp=)

forresten jeg glemte å si at jeg har laptop hp.

Lenke til kommentar

Dine innlegg er like nyttige som vanlig.

Haha, her sitter jeg på skolen å øver til eksamen, så vil du at jeg skal bruke ekstra tid på å lete etter drivere? Er det noe jeg ikke liker, så er det folk som tar andres hjelp for gitt og ikke gidder å gjøre en innsats selv.

Det er tross alt hans laptop, så regner med at kan mer enn meg om hvor man finner oppdaterte drivere til sin egen laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...