Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stresser mennesker som er rike?

DeadManWalking

Anbefalte innlegg

Satt her i dag og snoket i skattelisten. En jeg gikk på ungdomskolen med er nå student på NTNU og har 78.000.000 i formue. Har en slik person noen form for bekymringer i verden? Alt som stresser meg enten indirekte eller direkte kan spores tilbake til en form for økonomisk usikkerhet.

Tanker som surrer i hodet på meg:

*Jeg jobber ved siden av studiene, for å ha råd til å leve.

*Jeg vil bli ferdig med studiene for å tjene penger.

*Jeg har et voksende studielån som stresser meg.

*Penger til julegaver.

*Får jeg kanskje dra på ferie neste år eller skal jobbe hver eneste ferie som jeg pleier?

*Klarte og ødelegge laptopen til samboeren min, lurer på hvilken kroppsåpning jeg skal klare å dra mer penger ut av for å få den fikset.

For all del, jeg spiser godt. Jeg har det bra fra dag til dag. Her kommer teorien, dette er bekymringer alle ikke-rike mennesker deler. Kan man konkludere med at en slik person som dette, ikke har en dritt å være bekymret for? Alle problemer, problemer=bekymringer, kan løses når man har tilnærmet ubegrenset mengder med penger å kaste på det.

Ja, jeg er veldig opptatt av hva andre har. Er lei av at man alltid skal sammenlikne seg med et barn i Afrika, for å liksom rettferdiggjøre sin nåværende livssituasjon. Ting kan alltid bli verre, hvorfor ikke bedre også.

Endret av Algific
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt stresser rike mennesker.

Nå er jeg langt fra rik selv, men penger løser ikke alle problemer, selv om det kan virke sånn når man har lite.

Du slipper ikke unna helseplager, mellommenneskelige relasjoner, tidsfrister, etc. bare fordi du har penger til å kjøpe deg ut av mange vanskelige situasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...