Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Står at jeg har nett - får ikke åpnet nettsider

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et forferdelig irriterende problem her. Plutselig får jeg hverken åpnet nettsider, logget på spotify, etc, altså det virker som om jeg ikke er koplet til nettet i det hele tatt. Men nett-ikonet mitt nede i høyre hjørne viser at jeg er koplet til nettet!

Det som er så irriterende med dette, er at det kun kan fikses ved å restarte PCen... Er det noen som har et godt tips her? Tror jeg holder på å bli gal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

/flushdns : Flushes and resets the contents of the DNS client resolver cache. During DNS troubleshooting, you can use this procedure to discard negative cache entries from the cache, as well as any other entries that have been added dynamically.

http://www.microsoft.com/resources/documen...g.mspx?mfr=true

noe annet du kan prøve er netsh int ip reset

http://www.microsoft.com/resources/documen...h.mspx?mfr=true

Lenke til kommentar

Jeg tror det er mer produktivt å sjekke de mer sansynige årsakene til at du ikke kommer på nett før du begynner med å feilsøke DNS... Det er bare en mulig årsak, og det er ikke blandt de aller mest vanlige feilårsakene.

Skriv inn (kun) 195.88.54.16 i nettleseren. får du opp VG nettavisen da så er det et DNS problem og du kan teste det som Ducktoy nevner eller evt. prøve å sette DNS servere manuellt.

Fungerer det ikke så er det noe annet. Mest vanig er at det ert brudd i forbindelsen et sted lenge fremover i nettverket. Husk at nettverksindikatoren i windows forteller deg KUN om du har kontakt mot det FØRSTE leddet etter maskinen. Altså om feilen ligger etter dette leddet så vil det ikke slå ut på denne indikatoren.

Tyisk kan det være at nettverket ditt har et modem eller modemruter + en trådløs ruter, og enten så er forbindelsen mellom de to ruterene nede av en eller annen grunn, eller så er bredbåndsforbindelsen ut fra modemet nede.

Sjekk følgende:

- Har du normale lys på modem/modemruteren din? Sjekk spesiellt LAN, DSL og evt. WAN/internet lys. Alle disse bør normalt lyse. Avhengig av modell kan DSL lyset blinke under normal forbindelse, men de fleste har et stabilt grønnt lys under OK status.

- Får du forbindelse normalt om du kobler PCen direkte inn i modem/modemruteren? I så tilfelle er det verdt å prøve å slå av og på alle enhetene mellom PCen og modem/modemruteren inkl. modemet for å løse problemet. Av og til kan nettverksenhetene stoppe å kommunisere og en restart fikser det ofte.

- Fortell oss hvordan du er koblet til nettet med PCen. Hvilke ledd går signalet gjennom fra PCen før det går ut fra modem/modemruteren?

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg så ikke den linjen i OPs post...

Hvis det faktisk løser problemet hver gang å restarte maskinen så kan du begrense feilskingen til maskinen til å begynne med, det er jeg enig med.

Hadde vært praktisk å vite om det er snakk om kablet forbindelse eller trådløst nettverk. Kan du fortelle oss det OP?

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...