Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Når jeg installerer VirtualBox på min Win7 maskin, er da den virtuelle maskina helt atskilt i fra hoved OS'et? Slik hvis jeg får virus etc på den virtuell, så vil dette ikke berøre hovedsystemet mitt? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det stemmer. Legger du in ett virtuelt OS, kan du leke akkurat som du vil. Det værste som kan skje at det virtuelle OS'et ditt går i stykker Når du har laget en clean install av windows 7, så kan det være lurt og ta backup av den virtuelle harddisken..da kan du bare boote fra den neste gang du har rota det til feks. Lek i vei. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Unntaket er selvsagt om du deler disker/mapper og filer på Windows 7 da, og åpner delte mapper/disker/filer i den virtuelle pcen. Men så lenge du ikke gjør det, skal det ikke være noe farlig å leke seg med en virtuell pc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Og hvis man fjerner VirtualBox så blir plassen til VirtualBox på harddisken frigjort? Eller et det et triks for å få dette til? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Og hvis man fjerner VirtualBox så blir plassen til VirtualBox på harddisken frigjort? Eller et det et triks for å få dette til? Når du lager en Virtuell hardisk med VirtualBox, så oppretter den ei fil som er en viss størrelse (som du bestemmer) Bildet over er en virtuel harddisk som jeg bruker til Chrome OS. Alt av filer osv havner inne i den, i det virtuelle OS'et. Du kan fint slette denne filen for å frigjør plass, men da sletter du også harddisken som det virtuelle OSet ditt bruker. Mulig det var litt dårlig forklart, men forsto jeg deg rett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Spørsmålet er ganske enkelt.. hvis jeg avinstallerer VirtualBox vil dette frigjøre plass på harddisken min? Altså.. vil den virtuelle maskina bli slettet helt? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Spørsmålet er ganske enkelt.. hvis jeg avinstallerer VirtualBox vil dette frigjøre plass på harddisken min? Altså.. vil den virtuelle maskina bli slettet helt? Har ikke prøvd virtalbox, men vmware spør deg om du ønsker å beholde virtuelle pcer eller fjerne alt. Likevel greit å sjekke folderen der de virtuelle pcene ligger. Har opplevd at den beholder f.eks virtuelle maskiner jeg har fjernet fra listen, men ikke fra disken i vmware. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Drar opp denne gamle tråden min igjen! Kan man få fullscreen i VirtualBox eller annen programvare til Windows eller Linux som er gratis? Fordi i min VirtualBox så får jeg opp et vindu som jeg ikke kan gjøre om til fullscreen.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Da må du ha gjort noe merkelig. Her fungerer fullscreen strålende. Har du prøvd Machine -> Fullscreen Mode? Eventuelt Host-tasten + F? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Du må innstallere Guest additions (Device->Install guest additions) før du kan få fullscreen. Disse gjør også at du får OpenGL støtte i Linux(og kan bruke compiz), og OpenGL+Direct3D støtte i Windows (som gjør at du kan bruke Aero) Jeg er veldig fornøyd med VirtualBox Alle harddiskene vil ligge i (Usermappa)\.VirtualBox\HardDisks, så du kan bare slette dem derifra dersom uninstall ikke gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå