zZzZz Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Har Telenor ISDN, og hadde tenkt å få "Online Internett" oppkobler. Så jeg skrev $ wine installere_online.exe i terminal, og jeg fikk opp følgende dialogboks: ################################# Vil du installere Online Internett? #Ja# #Nei# ################################# Selvfølgelig klikker jeg "Ja", og dermed var det hele over... Dialogboksen forsvinner, og man skulle tro det kom opp noe nytt. Men nei. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
anbar Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 paste logg...eventuelt screenshot.. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Har Telenor ISDN, og hadde tenkt å få "Online Internett" oppkobler.Så jeg skrev $ wine installere_online.exe i terminal, og jeg fikk opp følgende dialogboks: ################################# Vil du installere Online Internett? #Ja# #Nei# ################################# Selvfølgelig klikker jeg "Ja", og dermed var det hele over... Dialogboksen forsvinner, og man skulle tro det kom opp noe nytt. Men nei. Hva må jeg gjøre? Er det no vits med Online sin oppkobler på linux gjennom wine da? trur ikke det vil funke jeg.. Du kan jo mekke et script, som du kjører i stedet for nettleser, som først starter kppp (oppkoblingsprogram), og deretter nettleser. Eksempel: #!/bin/bash kppp mozilla Lagre denne som internett.sh, og legg til i menyen din: /der/du/la/internett.sh Det er vel greit? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Du kan ikke koble til Telenor via wine, dette må gjøres uten emulasjon. Vet ikke hvordan man gjør dette generelt, men du kan bruke Roaring Penguin PPPoE... Vil anbefale SuSE som har innebygd støtte for PPPoE (Telenor ADSL) i kontrollpanelet Se her for installasjon :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Du kan ikke koble til Telenor via wine, dette må gjøres i linux. Vet ikke hvordan man gjør dette generelt, men du kan bruke Roaring Penguin PPPoE... Vil anbefale SuSE som har innebygd støtte for PPPoE (Telenor ADSL) i kontrollpanelet Se her for installasjon :wink: MarcelSB Installere SuSE med ISDN? Dyrt/tregt det... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Heh! Trodde han hadde Telenor ADSL jeg Er trøtt og sliten etter mye latter (nugde, nudge!) MarcelSB Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 amdfan: www.linuxnorge.com har et enkelt program for isdn-oppkobling. admin kan gi begrenset tilgang til internett for andre registrerte brukerne på maskinen (eller full, dersom det heller er ønskelig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå