Fadeless Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 men kan jeg spørre deg om en ting? HVORFOR tar du ikke Osse's oppsett?, i allefall velg en amd prossessor. mindre penger, mere ytelse om du velger 965. Då blir det AMD, + bedre skjermkort Er litt usikker på ramen, 4GB virker litt lite... NY LISTE Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 for 15k kan du nok få inn en ssd hd. 1600 mhz på rammen er og litt waste of money. Det er litt bedre enn 1333, men mye dyrere Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 og du kan kjøpe et hovedkort til rundt 900,- og ta AMD955 isteden - eh hvis du vil spare noen kroner. Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 ram brikkene du har valgt på amd oppsettet er btw til i7... Lenke til kommentar
Osse Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Jørn, det er 2 grunner til å ikke spare de ca 200 kr ved å gå for phII 955, og nå snakker jeg mot phii 965 - 125 rev C3. Dersom han ønsker å gå for 8 gb minne, så er minnekontrolleren forbedret på c3 revisjonen, som tar 4x1333, mens c2 kan slite her og du da får 4x1066. C3 revisjon klokker til over 4 ghz mens C2 gjerne stopper på 3,8 ghz. Men behovet for slik klokking vil ikke komme før en eventult går til 2 x 5850 eller 2x5870. Og er det egentlig behov for slik enorm gpu kraft, vel ikke med 1 skjerms oppsett. Men trådstarter er tydligvis ikke blakk, så jeg blir ikke forbauset om det kommer 2 ekstra skjermer inn der for et eyefintyoppsett hos han i 2010. For ved å gå for oppsettet slik jeg anbefalte er han faktisk ikke langt unna å ha råd til det med engang. Men er nok lurt å vente med eyefinety enda noen md, må komme AMD sertifiserte displayport til dvi adapter først, rammekorrigering bør også på plass. Og ikke minst Cf støtte for eyefinity. Og da har vi en oppløsning på 5760 x 1080 å fore med data, i så måte er nok ikke 2x5870 bortkasta, og der trenger han å klokke opp til 4 ghz på cpu. Det var også med tanke på dette at jeg forslo et 790FX chipset. Selv gleder jeg meg til julestria er over og jeg får begynne på mitt GHTPC prosjekt for Eyefinity. Og en liten svakhet med hva jeg satte opp, 650w er nok til oppsettet, men her vil kanskje bli behov for maks overklokk osv, så er ikke dumt med 750w corisar psu, dersom en vil planlegge for eyefinity og crossfire og overklokking. Endret 25. november 2009 av Osse Lenke til kommentar
Alkohoel Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Eyefinity og 3 skjermer må være fantastisk! Men for mange (inkludert meg selv) er det problem med skrivebordplass Du kan tenke deg 3x 24" skjermer+kabinett på et skrivebord. Det tar ENORMT mye plass. Du bør måle skrivebordet ditt og tenke deg godt om hvor mye plass du virkelig ønsker at PCen skal ta før du bestemmer deg for et sånt oppsett Det er derfor ikke noe enhver bruker har mulighet til å ha. Hvis dette ikke er et problem vil 3 skjermer oppleves som en helt ny og DRIT KUL opplevelse! Jeg har selv spilt på 3x skjermer eyefinity, og har planlagt å skaffe det selv så snart jeg får kjøpt et nytt skrivebord Lenke til kommentar
RekylTommy Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Eyefinity og 3 skjermer må være fantastisk! Men for mange (inkludert meg selv) er det problem med skrivebordplass Du kan tenke deg 3x 24" skjermer+kabinett på et skrivebord. litt off topic: har du datan' oppå skrivebordet? Lenke til kommentar
Alkohoel Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Eyefinity og 3 skjermer må være fantastisk! Men for mange (inkludert meg selv) er det problem med skrivebordplass Du kan tenke deg 3x 24" skjermer+kabinett på et skrivebord. litt off topic: har du datan' oppå skrivebordet? hehe, ja, jeg har det! Det er 3 grunner til at jeg har det: 1. Lettere tilgang til inn og utganger, blu-ray/dvd stasjon,viftekontroll, USB, minnekortleser etc. 2. Kabinettet mitt (Corsair 800D) tar inn luft fra bunnen av kabinettet og jeg har en tendens til å ha mye støv på gulvet av å til. Hvertfall mer enn på skrivebordet Det er et støvfilter der, men jeg tar meg ikke bryet å vaske den annen hver dag. 3. Det ser lekkert ut Dette er jo en helt personlig oppfatning selvfølgelig, men jeg liker å vise frem litt hardware Som sagt så trenger man ikke å ha kabinettet oppå skrivebordet, men det er faktisk ikke det som tar mye plass sammenlignet med 3 skjermer Endret 25. november 2009 av Alkohoel Lenke til kommentar
Osse Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Plass og plass , det er verdt det, må jo bare ha det litt mer ryddig, men som sagt det mangler litt på modenheten til eyefinty pr idag. Og skjermene står jo stort sett inn til veggen, så det er jo mest litt veggplass de tar. Personlig har jeg hadd gamerpause siden Genral døde ut, fant liksom ikke noe spill jeg hadde lyst å bli hekta på, men da jeg så hvordan Eyefinity er , så våkna Fightern igjen , personlig skal jeg nøye meg med 3 x 1680x1050. Da dette skal stå i stua ved side av Tv'en. Endret 25. november 2009 av Osse Lenke til kommentar
Alkohoel Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Forresten Osse, kanskje litt Off topic det her også, men hvordan er det med Benq g2411hd og ati eyefinity? Jeg har en følelse at skjermen måtte være displayport compatible eller noe? Med andre ord, kan man kjøre 3x Benq g2411hd eyefinity? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Det vi mangler pr i dag er et sertifisert display port til dvi adapter, men dette skal være rett rundt hjørne for under $50. Skjermer med displayport er uforholdsmessig dyre. Det finnes et par adapter som skal fungere, men her vil jeg vente til det kommer setifisert adapeter. Svaret på ditt spørsmål er ja, men det trengs det adaptret jeg snakker om. Endret 25. november 2009 av Osse Lenke til kommentar
Alkohoel Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Supert! Kommer ikke til å oppgradere til 3 skjermer før på nyåret. Jeg får håpe adapteren har kommet da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå