stasomfaen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hei! Jeg bare lurer litt... Søstra mi kom fra egypt og hadde med bursdagsgave til meg; vannpipe og frukttobakk. Dem hu kjøpte tobakken av, sa det ikke var noe farlig i den... Tjære og nikotin osv... Men da lurer jeg... Har sett masse meninger! Noen mener det er helt uskadelig før du bruker det daglig i en lang periode, mens andre sier det er MINST like farlig som sigaretter ++++ Noen som f.eks. merker at man får dårligere kondisjon osv. av det? Bare ved å bruke det kanskje ei gang i uka/ et par ganger i måneden? Noen som har peiling på noe av dette? Og som kan fortelle meg litt som jeg kanskje ikke vet? Får man gule tenner og sånt av vannpipe? Hører det er tjæra som gjør det og at den ikke produseres før 800-865 grader ca, mens vannpipa får opp ca. 250 grader... Men setter pris på alle saklige svar! Takk! Lenke til kommentar
Crabs Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Lurer på det samme. Røykte en del frukttobakk i vannpipe for en stund siden selv, gikk over til vanlig tobakk. Hørte det var mye bedre å røyke vanlig tobakk i en vannpipe fordi røyken ble nedkjølt og dermed bedre for lungene. Alt jeg har hørt om frukttobakk tyder på at det er harmløst Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Samme her! Men er så mye rare filmer på youtube der det liksom har blitt forska på og sånt, derfor blir jeg så usikker : / For hvis det er såpass skadelig så tenker jeg heller å røyke det veldig sjelden! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Har ikke merka noe på helsa. Har ikke røyka så veldig ofte heller da, men det var en gang jeg og en kamerat røyka en hel kveld. Det endte med at jeg måtte spy som faen, og ble skikkelig daff. Han våkna i femtida og kaldsvetta og skalv. Men dette er eneste gangen jeg har merka noe som helst, og har heller aldri hørt om noen som helst negative bivirkninger. Bare man ikke røyker så utrolig ofte, og ikke alt for mye om gangen, så går det vel bra The hookah fruit flavored tobacco actually contains only .05 percent nicotine, and is thus not really considered as being as dangerous or addictive, as regular tobacco smoking is. This is one problem with the hookah however, is that it is often mistaken or confused with regular tobacco smoking, and people who do not understand about it often stereotype it or put it down without actually knowing about it. kilde Sånn som jeg forstår det er det ikke noe farlig. Regner med du ikke skal røyke hver dag, heller Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Haha! Ja, merka selv i går første gangen jeg prøvde at jeg ble litt dizzy... Men da hadde jeg nesten ikke spist på hele dagen, så det kan vel ha noe å si... Pipa holder i tjaa.... Med en kullbrikkett 30 min elns vil jeg tro... Under en time. Og nei, kommer ikke til å røyke ofte : p Spørs om jeg har besøk og sånt, men MAKS 1 gang i uka i starten, men gjerne ikke mer enn et par tre ganger i måneden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hvis man blir ivrig, så kan det jo være du røyker mer enn du puster Da blir man jo svimmel. Har skjedd et par ganger Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Wikipedia: A common belief among users is that the smoke is significantly less dangerous than that from cigarettes.[21] The water moisture induced by the hookah makes the smoke less irritating and may give a false sense of security and reduce concerns about true health effects.[22] Doctors at institutions including the Mayo Clinic have stated that use of hookah can be as detrimental to a person's health as smoking cigarettes,[23][24] and a study by the World Health Organization also confirmed these findings.[25] Each hookah session typically lasts more than 40 minutes, and consists of 50 to 200 inhalations that each range from 0.15 to 0.50 liters of smoke.[26][27] Reports by the World Health Organization and the American Cancer Society have shown that, in a one-hour hookah session, users consume about 100 to 200 times the smoke and about 70 times the nicotine as they do in one cigarette.[28] A study in the Journal of Periodontology found that water pipes smokers were five times more likely than non-smokers to show signs of gum disease. People who smoked water pipes had five times the risk of lung cancer as non-smokers.[29] The water used to filter the chemicals does not work efficiently to remove all the harmful chemicals.[30] A study on hookah smoking and cancer in Pakistan was published in 2008.[31] Its objective was "to find serum CEA levels in ever/exclusive hookah smokers, i.e. those who smoked only hookah (no cigarettes, bidis, etc.), prepared between 1 and 4 times a day with a quantity of up to 120 g of a tobacco-molasses mixture each (i.e. the tobacco weight equivalent of up to 60 cigarettes of 1 g each) and consumed in 1 to 8 sessions". Carcinoembryonic antigen (CEA) is a marker found in several forms of cancer. Levels in exclusive hookah smokers were lower compared to cigarette smokers although the difference was not statistically significant. Also the study concluded that heavy hookah smoking (2–4 daily preparations; 3–8 sessions a day ; >2 hrs to ≤ 6 hours) substantially raises CEA levels. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Herregud bare damp i vei da, noiatryner ass Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Alle former for røyking er relativt ekstremt mye mer helseskadelig enn ikke-røyking, så enkelt er det. Ikke dermed sagt at det ikke er digg. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 røyk irriterer lungene -> inflammatorisk respons i luftveiene -- (etterhvert) --> obstruktiv lungesykdom Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Bra vi fikk avklart at det er farlig. Da røyker vi i vei! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå