hENR1K Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Hei, etter at min bærbaremaskin måtte takke farvel for denne gang så børstet jeg støvet av min gode gamle stasjonære pc. Formaterte den på nytt og kjørte clean xp-install. La inn driverne fra drivercden og åpnet spotify for å ha noe godmusikk å høre på mens de resterende installasjonene pågikk. Problemet mitt er at jeg knapt hører vokalen i det hele tatt med mindre jeg har på veldig høyt volum, låtene høres ut som dårlige, hjemmelagde karaokeversjoner av sangene rett og slett. Prøvde å oppdatere lyddriveren, men akk til ingen nytte. Samme problemet oppstod. Har prøvd flere ting enn spotify; eksempelvis youtube, dvd, og vanlige mp3filer, dog får samme resultat. Har en tanke om at jeg kanskje har feil drivere? :\ Er det noen smartinger som kan ha en anelse hva som kan være feil? : ) PC-Speccs: (Litt usikker på delene, den begynner å bli noen år, men ser ikke hvordan det skal ha noe å si. Poster hvertfall det som står i dxdiag, som jeg ser på som kanskje relevant og håper at det er til hjelp!) OS: Win Xp pro 5.1, build 2600 System Manufacturer: MICRO-STAR INC. System Model: MS-6728 BIOS: Vers. 1.00 Processor: Intel Pentium 4 3.4Ghz (2 CPUs) Memory: 1024MB Ram DirectX Version: 9.0c GPU: Ati Radeon 9600 pro Sound(Integrert i HK): Realtek AC97 Audio - Drivers(Sound) Name: ALCXWDM.SYS Version: 5.10.0000.6230 (Eng) Date 08.03.2007 WHQL Logo'd: Yes Provider: Realtek Semiconductor Corp. På forhånd takk! Endret 23. november 2009 av hENR1K Lenke til kommentar
rah Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hei, etter at min bærbaremaskin måtte takke farvel for denne gang så børstet jeg støvet av min gode gamle stasjonære pc. Formaterte den på nytt og kjørte clean xp-install. La inn driverne fra drivercden og åpnet spotify for å ha noe godmusikk å høre på mens de resterende installasjonene pågikk. Problemet mitt er at jeg knapt hører vokalen i det hele tatt med mindre jeg har på veldig høyt volum, låtene høres ut som dårlige, hjemmelagde karaokeversjoner av sangene rett og slett. Prøvde å oppdatere lyddriveren, men akk til ingen nytte. Samme problemet oppstod. Har prøvd flere ting enn spotify; eksempelvis youtube, dvd, og vanlige mp3filer, dog får samme resultat. Har en tanke om at jeg kanskje har feil drivere? :\ Er det noen smartinger som kan ha en anelse hva som kan være feil? : ) PC-Speccs: (Litt usikker på delene, den begynner å bli noen år, men ser ikke hvordan det skal ha noe å si. Poster hvertfall det som står i dxdiag, som jeg ser på som kanskje relevant og håper at det er til hjelp!) OS: Win Xp pro 5.1, build 2600 System Manufacturer: MICRO-STAR INC. System Model: MS-6728 BIOS: Vers. 1.00 Processor: Intel Pentium 4 3.4Ghz (2 CPUs) Memory: 1024MB Ram DirectX Version: 9.0c GPU: Ati Radeon 9600 pro Sound(Integrert i HK): Realtek AC97 Audio - Drivers(Sound) Name: ALCXWDM.SYS Version: 5.10.0000.6230 (Eng) Date 08.03.2007 WHQL Logo'd: Yes Provider: Realtek Semiconductor Corp. På forhånd takk! Høres ut som en fasevendingsfeil. Normalt skjer dette i kabelen, har du forsøkt å kople til hodetelefoner for å se om problemet fortsatt er der? Prøv eventuelt en annen kabel. mvh Richard Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg har opplevd dette problemet med forskjellige pc-er og headsett. Alle gangene har det vært lydutgangen som er ødelagt, eller ødelagt headsett. Lenke til kommentar
hENR1K Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Takker for bistand, dog nå har jeg testet tre forskjellige headset, hvorav jeg vet at to av dem er fullt fungerende(brukes til ipod). Og det samme oppstår i de headsetene. Prøvde headsetet mitt i ipoden min og der fungerte det veldig bra. :\ Lenke til kommentar
hENR1K Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Restartet maskinen og installerte noen fler windowsupdates, og nå fungerer det plutselig! Jaja, takk for all hjelp : ) Lenke til kommentar
odderling Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Selv om det er fikset nå så kan det ha vært en equalizer instilling i lyd driveren kansje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå