salah Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Prøver å finne dette på min bil, da jeg har kjøpt en chip (hvor det står "Opel Motorsport - Phase 3"). I instruksjonsarkene jeg fikk med får jeg beskjed om å "locate your ECU" og deretter videre instruksjoner, men problemet er at jeg rett og slett ikke finner denne ECU. Det er en Opel Astra 1.8 16v, modell 1995. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Har lett på Google og naturligvis under panseret men uten hell. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Sjekk bak et deksel nede på høyre side ved gulvet på passasjersiden. Lenke til kommentar
salah Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Sjekk bak et deksel nede på høyre side ved gulvet på passasjersiden. Ingenting der heller! Sett på førersiden også, ingenting. Andre forslag? Lenke til kommentar
salah Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Fant nå ut at den var på passasjersiden. Men etter å ha studert litt ser jeg at den _eneste_ måten å få den boksen ut på er å demontere hele dashbordet. Har jeg gått glipp av noe? Må det virkelig hele den jobben til å få den løs? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hvor helt spesifikt ligger den? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Ring på opel å spør. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Har bare x-antall timer med skiftenøkkelen på forgjengeren (Kadett E), og der er det bare å vippe av det dekselet og skru ut to skruer på 8 eller 10mm. Det jeg helt sikkert kan si er at du ikke må ut med hele dashen Lenke til kommentar
salah Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Hvor helt spesifikt ligger den? Den sitter på passasjersiden, høyre side rett foran døra, ca. 5-7 cm fra "bakken" (mattene). Det er en metallboks med store ledninger gående fra den. Jeg har funnet ut at det mest sannsynlig er den, men jeg har letet og prøvd å finne løsninger, men ingenting tyder på at det er mulig å få denne til å gå ut annet enn å dra dashbordet bakover. To skruer på 10mm er riktig, men det er noe som stikker ut der du fester skruene som hindrer fra å ta den ut. Ellers er det umulig å ikke ta ta boksen ut fra de holderne (kunne da evt. bare dratt den av holderen) men dette er loddet fast. Merkelig at det måtte gjøres så vanskelig. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Både på Kadett´n og Vectra´n jeg hadde så kunne "hjernen" dras ut om man bare løsna den skruen i toppen og tok den i bunn helt ut fordi det ikke var hull, men "U´er" som skruene satt i.. Sjekket dette? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hvor helt spesifikt ligger den? Den sitter på passasjersiden, høyre side rett foran døra, ca. 5-7 cm fra "bakken" (mattene). Det er en metallboks med store ledninger gående fra den. Jeg har funnet ut at det mest sannsynlig er den, men jeg har letet og prøvd å finne løsninger, men ingenting tyder på at det er mulig å få denne til å gå ut annet enn å dra dashbordet bakover. To skruer på 10mm er riktig, men det er noe som stikker ut der du fester skruene som hindrer fra å ta den ut. Ellers er det umulig å ikke ta ta boksen ut fra de holderne (kunne da evt. bare dratt den av holderen) men dette er loddet fast. Merkelig at det måtte gjøres så vanskelig. Du skal ikke trenge å demontere noe for å få ut styreenheten. Det skal holde å løsne boltene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå