Gå til innhold

Kattungen min er ca 11 uker


Anbefalte innlegg

Han er litt av en karakter. Elsker musikk, og sovner så fort en synger litt, går rundt å "prater" hele tiden samtidig som han maler som en traktor. :)

Han er halvt perser og smågal hver kveld sånn rundt 22-tiden..

 

Men det jeg egentlig lurte på er det at han angriper bare meg, om jeg har besøk av typen eller venner, er det bare meg han tar.

 

Noen mener det er fordi jeg for snill med han.

Men noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre for å avvenne han fra å bite og klore meg?? Jeg er litt lei av å ha kloremerker over hele kroppen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du hånden din når du leker med han ? Og har du gjort dette siden starten av ? jeg kan tenke meg han ser på hånden din og deg som en leke. Jeg anbefaler en skikkelig leke til katten, du finner diverse leker på dyrebutikker og slikt. Eventuelt kan du lage et snøre med noe i enden .

Endret av Lumpness
Lenke til kommentar
Bruker du hånden din når du leker med han ? Og har du gjort dette siden starten av ? jeg kan tenke meg han ser på hånden din og deg som en leke. Jeg anbefaler en skikkelig leke til katten, du finner diverse leker på dyrebutikker og slikt. Eventuelt kan du lage et snøre med noe i enden .

 

 

Nei jeg har ikke brukt hånden som en leke, han har en ball og ei mus og en løve han pleier å leke med.

Lenke til kommentar

Hvis katten din klorer og biter ORDENTLIG, så er det at han ser på deg som en leke, men som regel er han "hyper", eller rett og slett bare lyst på oppmerksomhet. :D

Med min katt (12 uker), så bet han og kloret meg, men det gikk over når vi lærte han og være ute.

Da får han løpt litt rundt, og brukt masse energi.

Det jeg anbefaler, er og lære han og være ute. Ikke bare slipp han ut da, du må lære han omgivelsene.

Bli med han ut og se etter han, og la han gradvis få drive ute selv. :thumbup:

Lenke til kommentar

En liten tanke; det er fryktelig mye mer spennende å "angripe" ting som rører seg, spreller og prøver å komme unna. Ei helt slapp hånd eller en fot som ikke reagerer i det hele tatt på angrep blir fort kjedelig, da er det gøyere å prøve noe annet.

 

Det er ikke alltid lett å være helt avslappet i armen/hånda om det henger ei katt i den, men det fungerte greit for min del ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...