JaNettopp Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Skal på skoletur til USA og da må jeg ha med meg diverse ting som mobil, kamera osv. men disse buker strøm og må lades etter en stund. Her i Norge har vi 230V og 50 Hz, mener å ha lest at USA har 120V og 60 Hz. Da trenger jeg vel en slags omformer, men hvor får jeg tak i det?? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Clas Ohlson er vel et godt sted å begynne Endret 23. november 2009 av serrghi Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Flyplassen, radioshack. Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Nå er det mulig jeg er litt glemsk her, men jeg mener du ikke trenger en omformer for strømmen. Du trenger en adapter for kontakten. Men siden det er pc-er osv som har sånne hva da..transformatorer..heheh, ladere da, så slipper man å bekymre seg om det med forskjellig Volt. Siden det er mindre altså. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Dei fleste ladere tar i dag 100-250V 50/60Hz, men for sikkerhetsskuld kan du godt sjekke det du vil ta med deg at det står på laderen. I den enklaste form. Har du ladere utan jord treng du ikkje meir enn den. Ein multisak som kan brukast både her og der, har riktignok ikkje jord denne heller. Amerikanske stikkontakter ser sånn ut. Endret 23. november 2009 av Zeph Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg var i USA for to år siden, og mener da de kjører 230v nå? Er vel UK som har 110? Eller er jeg glemsk og har ladere / annet som tåler det? Brukte hvertfall ingen omformer.. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Bare for å presisere litt: i utgangspunktet trenger du en omformer for bruk av utstyr tilpasset norske forhold, men svært mange ladere er bygget for å håndtere både europeiske og amerikanske forhold. Sjekk laderne på det utstyret du har – ofte vil det stå at 100-240V og 50-60Hz er ok. WheelMan: UK har andre plugger, men samme spenning som Norge (ca. samme, i alle fall). USA har 110. Så jeg kom etter noen gode svar her, men lar det stå likevel ... Endret 23. november 2009 av Euklid Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Godt at noen vet forskjellen på omformer og adapter. Det meste som bruker ekstern trafo tar i dag både 110 0g 230V, men som andre skriver: Sjekk hva utstyret er merket. Brukte egen PC i USA i sommer og bruker laderen til kameraet jeg kjøpte der borte her hjemme. Sam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå