Gå til innhold

Redigere allerede innstallert applikasjon

Anbefalte innlegg

Hvis man har innstallert en aplikasjon på en maskin. Dette er en hjemmelaget aplikasjon i FoxPro.

Kan man da gå inn i de forskjellige forms etc og gjøre endringer og deretter lagre.

Og når man starter programmet på nytt igjen så ser man endringene?

Eller må man lage en helt ny innstallasjonsfil/update og kjøre denne for hver gang?

Jeg tenker utbedre noe visuelt på en gammel aplikasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Fox Pro kan være et unntak, men som sagt er det så lenge siden jeg har vært borti det, og jeg husker ikke overhode hvordan det fungerte.

Det er ikke mulig i Visual Basic fra og med versjon 3.0.

Men hva slags filer ligger i FoxPro programmet? Er det kun .exe og .dll så er det ikke mulig, men dersom det bruker et run-time system (lignende access) kan det være mulig.

Lenke til kommentar
Nei. Fox Pro kan være et unntak, men som sagt er det så lenge siden jeg har vært borti det, og jeg husker ikke overhode hvordan det fungerte.

Det er ikke mulig i Visual Basic fra og med versjon 3.0.

Men hva slags filer ligger i FoxPro programmet? Er det kun .exe og .dll så er det ikke mulig, men dersom det bruker et run-time system (lignende access) kan det være mulig.

En del .vcx .vct .fpt .frt .frx .prg .mnt .mnx etc. og en og annen dll fil.

Lenke til kommentar
.prg er selve programmet. .pjx er en prosjekt fil.

Jeg har ikke tilgang til FoxPro her, men jeg regner med at du har det. Det ser ut til at du kan åpne dette programmet i Visual FoxPro (nyeste versjon er 9.0)

Ja jeg kan åpne det i foxpro.

Så det vil si at jeg kan herje som jeg vil og lagre, så starte programmet og mine endringer vil tre i kraft.

Det passer jo bra, og sparer meg for mye arbeid.

Tusen takk for hjelpa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...