tendilenz Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Ligger an til at jeg anskaffer digital-tv fra Get. Ser på nettsidene deres at de har totalt tre forskjellige dekodere å velge mellom. Jeg vil ha en med opptaksfunksjon, altså står det mellom en "Get box PVR" og og en "Get box HD-PVR". Jeg skal bare ha Startpakken og i den ligger det vel ingen HD-kanaler. Er det da noen vits å ha HD-PVR'n? Har denne dekoderen noe ekstra funksjonalitet som gjør at jeg bør gå for den - selv om jeg ikke har HD-kanaler? Jeg mistenker at filmleie-tjenesten kun er tilgjengelig gjennom HD-PVR'n? Andre ting jeg bør vurdere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Er ikke sikkert du kan velge hvis du ikke abonnerer på HD kanaler. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 ahh... da blir i så fall alt enklere. Har forresten standard PVR'n HDMI-utgang? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Nei, det er tvilsomt (har ingen av dem selv). Det finnes info her: http://www.get.no/web/produkt/digitalTV/Dekoderside Edit: og der står det under HD PVR: "Forutsetter abonnement på Startpakken". Så da tok jeg feil, du kan velge. Endret 23. november 2009 av Hårek Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Takk for link. Etter litt lesing fant jeg følgende forskjeller på de to boksene: i) HD-PVR har HDMI i motsetning til standard-PVR'n. ii) HD-PVR har mulighet for filmleie i motsetning til standard-PVR'n. iii) HD-PVR har 2 tunere i motsetning til standard-PVR'n. iv) HD-PVR har 250 GB HD i motsetning til standard-PVR'n (150 GB). I tillegg virker det som om Get satser mer på HD-PVR'n med tanke på utrulling av fremtidige tjenester og funksjonalitet. Spørs om jeg ikke velger den på tross av at jeg ikke skal ha HD-kanaler. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hvis du har flatskjerm så velger du HD-PVR. Viktigste grunnen er at bildet blir bedre med HDMI enn scart også ved ordinære sendinger. I tillegg er det det med filmleie og fremtidige tjenester. Og så kan man jo håpe at Get følger konkurenten og legger noen HD-kanaler i grunnpakka etter hvert.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå