mariust Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hei alle sammen, jeg har prøvd å søke i forumet, men ikke funnet relevant informasjon. Jeg skal koble opp et nettverk i huset, se vedlagte skisse. Det jeg trenger informasjon om er hva slags komponenter jeg trenger (er biltema/clas olson kvalitet god nok), og hvordan disse ledningene skal kobles. Disse ledningene er ment å gå inne i veggen, jeg har lagt inn trekke-rør der det ska være og har bokser i veggen, så det er i orden. Skal ledningene krysses eller er de direkte? Mvh, Marius Nettverk_i_hus.doc Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 ingenting skal krysses Lenke til kommentar
mariust Skrevet 25. november 2009 Forfatter Del Skrevet 25. november 2009 Men hvordan skal de kobles? Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Tenker du på ledningene inne i kabelen skal kobles? Ligger en del om det på wikipedia Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 http://www.patraswireless.net/tutorial/bas...t/cable_utp.htm Nye installasjoner skal egentlig bruke T-568A, men de fleste ferdige kabler som selges i dag er T-568B, begge er derimot "straight-through" så det er ingen fysisk forskjell på de. Biltemakabelen er grei nok hvis du har prøvd å lage egne kabler før. Hvis du er nybegynner så kan den være litt sprø. (Merkelig konklusjon, jeg vet, men det er min personlige erfaring ) Når det gjelder å koble de mot wall-jacks så skal det vel være like direkte så lenge veggboksene er godt merket... 1 til 1, 2 til 2, 3 til 3 osv. Det er jo i praksis bare en skjøtekabel med hunn-kontakt i begge ender. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå