SilentNET Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Jeg hadde bestilt noe varer hos Multicom grunnet status "på lager". Bestilte i tillegg en Windows 7 lisens som var bestillingsvare. Dette var da forsåvidt greit, for oppgitt dato var ikke lenge til. Dagene gikk og datoen ble flyttet 2-3 uker fram. Jeg kontaktet da Multicom for å spørre om dem kunne sende de varene som tross alt var på lager først, også får jeg heller få lisensen senere når den kommer inn. Dette gikk da ikke, i og med at begge varene var bestilt hos deres leverandør og dem ikke kunne sende noe som ikke var hos dem (eh, men.. 100+ i lagerstatus?). På lager betydde mao ikke på deres lager, men lager hos en leverandør. Jeg fikk derfor anledning til å kansellere ordren min. Dette gjorde jeg, og fikk bekreftet samme dag at ordren var avbrutt, og pengene skulle være på plass om 1-2 dager (17. november). Pengene kom riktignok tilbake den 18. november, men ble senere samme dag trukket(!?) fra min konto (ikke reservert, men faktisk trukket). Tok kontakt med Økonomi hos Multicom, og fikk beskjed om at dette måtte være en feil i banken, og at dem ikke hadde noe mulighet til å trekke pengene etter at reservasjonen var opphevet. Jeg har nå ventet i tilfelle det bare var en visningsfeil en plass, men pengene er trukket. Har snakket med banken som bekreftet datoen og at det er Multicom Norge som har trekt pengene. Dette var 2 dager FØR jeg kontaktet Økonomi hos Multicom for å spørre om dette. Dem skulle altså ha sett dette om dem hadde tatt seg bryet med å faktisk sjekke det opp. Det er i dag den 23. november, og jeg har fortsatt ikke pengene mine (13360,-) som dem nå har sittet på snart en uke. Dette blir uten tvil den siste gangen jeg noen sinne legger igjen pengene mine hos Multicom. Det er en ting med lagerstatus, og en ting å gjøre feil. Men når man lyver(?) til en kunde som har blitt feilaktig trukket for over 13000,- da er det faktisk nok. Ikke kommer jeg gjennom på telefon når jeg forsøker å ringe nå i dag for og ordne opp. Useriøst! EDIT: Kom omsider gjennom til Multicom, som sier at det må være banken sin feil. Dem har registrert at beløpet ble trukket (ikke reservert) den 13. november (dagen etter at jeg la bestillingen). Og at pengene da visstnok ble tilbakeført den 17. november (når jeg kansellerte ordren). Multicom mener at trekket den 18. november må være trekket som ble gjort den 13. november, bare at det har vært 5 dager forsinkelse i min bank.. Pengene bør derfor komme så snart forsinkelsen i min bank er "ferdig". Jeg må vel da snakke med banken igjen. Multicom svarte også at banken mest sannsynlig ikke klarer å finne ut av dette, og at dem "ikke liker å snakke om feil i sitt eget system", men at jeg bare måtte prøve.. Jeg vet ikke helt hvem som ikke liker å snakke om ting jeg. Det er vel heller Multicom som ikke liker å snakke om feil i eget system her. Mest sannsynlig fører dem tilbake pengene NÅ, etter at jeg har snakket med dem nok en gang, også går det 1-2 dager (dermed fikk Multicom "rett" i at banken var treg, for det gikk jo fra den 17. -> 24, 25 før pengene mine dukket opp). Jeg gjentar meg selv; Useriøst! Endret 23. november 2009 av SilentNET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå