Gå til innhold

Problemer med D-Link DI-524 og Windows 7 / Xbox360

Anbefalte innlegg

Da jeg for et par uker siden oppgraderte husets to laptoper til Windows 7, ble plutselig routeren veldig ustabil mot Xboxen. Har prøvd å oppgradere firmware på routeren, men får ikke dette til. Har lastet ned siste firmwareversjon fra dlink.no, og henter opp denne fra routergrensesnittet. Den sier at oppgraderingen gikk fint, og den restarter, men etter restarten står det fortsatt den gamle fw-versjonen..

Problemet med xboxen er at jeg stadig blir disconnectet fra Xbox Live. Jeg får logget på igjen uten problemer, så jeg lurer på om det er en slags timeout på den. Har ikke klart å finne frem til innstillingene for dette i routeren, noen som har tips? (Har også gitt den statisk IP, uten resultat).

Jeg har foreløpig lagt xboxen i DMZ, dette ser ut til å gjøre at den ikke detter ut hele tiden, men er det dumt å ha den her mtp. sikkerhet?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var litt kjapp sist, leste det som at du hadde problem med Windows pcene, sorry. Det høres rart ut at du skal få problem med xboxen fordi du har oppgradert pcene. Pcene skal ha en intern ip og sender pakker til ruteren (gateway). Ruteren sender så pakkene videre, enten på internett eller til andre interne maskiner. For xboxen er det det samme, så xboxen og pcene har ingenting med hverandre å gjøre. Så det at du har lagt windows 7 på pcene skal normalt ikke være noen grunn til å få problemer. Siden ruteren bare sender data til/fra maskinene så jeg tror ikke ny firmware vil ha noe å si.

Jeg gå utfra atdu ikke har noen problemer om windows-pcene er slått av. Så, det er nærliggende å tro at windows 7 sender noen pakker ut på det interne nettet ditt så xboxen ikke håndterer. Det kan være multibroadcast, uPnp eller windows sin network neighbourhood funksjon. Det at det løste seg når du la xboxen i dmz stemmer med det, normalt betyr dmz at du skjermet xboxen fra andre enheter på det interne nettet ditt.

Jeg er usikker på hva andre interne maskiner kan se på en maskin som står i dmz, men du kan prøve å pinge xboxen fra en av windows-pcene, når xboxen står henholdsvis i dmz og i "vanlig" sone. Om du kan pinge xboxen når den står koblet til vanlig, men ikke i når den står i dmz så støtter det at xboxen nå er skjermet fra windows-pcene. Men får du svar i begge tilfellene betyr ikke det nødvendigvis noe fordi det er mulig dmz slipper gjennom ping uansett. Du pinger ved å trykke startknappen i windows og trykker kjør/søkefeltet opg skriver cmd for å få opp kommandovinduet, også skrive ping etterfulgt av ipadressen til xboxen.

Du har to måter å løse det på, enten å la xboxen stå i dmz: det betyr at xboxen står åpen mot internett og om noen ikke liker deg når du gamer kan de sende deg pakker som ruteren vil sende rett til xboxen uten filtrering, f.eks. kan de floode deg med pakker ganske lett. Jeg synes ikke maskiner skal stå i dmz med mindre det er en grunn til det, men en xbox er vel ikke det verste du kan sette der.

Den andre måten er, hvis xboxen har en statisk ip, å legge inn i firewallen enten i ruteren eller i windows, at windows pcene ikke skal kunne sende pakker til xboxen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...