panzermann Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Hei! Jeg har Ubuntu 9.04 installert på en HP Compaq 6715B. Dette har fungert helt glimrende siden jeg installerte det i mai. Men i det siste har følgende skjedd et par ganger: 1. Jeg slår på maskinen. HP skjermbilde for oppstart kommer opp slik det alltid har gjort. 2. HP skjermbilde forsvinner slik det skal og erstattes av noen linjer som sier noe om at "GRUB loading in..". 3. Etter et par sekunder kommer Ubuntu logoen opp, og den linja som viser innlasting beveger seg. Denne linja kommer seg helt fram til sluttpunktet som viser innlasting.... .... men SÅ er det noe som har skjedd et par ganger de siste to ukene: Det kommer opp en rekke beskjeder av typen: Mounting local filesystems [OK] Activating swapfile swap [OK] Starting AppArmor [ok] ...og en masse kernel ting og slikt som alt er ok. Det som det derimot står og venter på, er "Starting bluetooth". Her bare står det og henger og henger i flere minutter. Til slutt har jeg bare brukt knappen og slått maskina av og på igjen. Neste oppstart funker da utmerket. Jeg har googlet det, og det ser ut til at det er et problem for flere. Men det er så mange forskjellige råd og vink om det. Hva er det som er lurt å gjøre? Jeg bruker ikke bluetooth på denne maskina og kunne tenkt meg å slått det av slik at det ikke må bootes hver gang. Jeg får slått det av system>administrasjon>tjenester. Men det er der ved oppstart igjen... Hva gjør jeg? Endret 23. november 2009 av panzermann Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Hei!Jeg har Ubuntu 9.04 installert på en HP Compaq 6715B. Dette har fungert helt glimrende siden jeg installerte det i mai. Men i det siste har følgende skjedd et par ganger: 1. Jeg slår på maskinen. HP skjermbilde for oppstart kommer opp slik det alltid har gjort. 2. HP skjermbilde forsvinner slik det skal og erstattes av noen linjer som sier noe om at "GRUB loading in..". 3. Etter et par sekunder kommer Ubuntu logoen opp, og den linja som viser innlasting beveger seg. Denne linja kommer seg helt fram til sluttpunktet som viser innlasting.... .... men SÅ er det noe som har skjedd et par ganger de siste to ukene: Det kommer opp en rekke beskjeder av typen: Mounting local filesystems [OK] Activating swapfile swap [OK] Starting AppArmor [ok] ...og en masse kernel ting og slikt som alt er ok. Det som det derimot står og venter på, er "Starting bluetooth". Her bare står det og henger og henger i flere minutter. Til slutt har jeg bare brukt knappen og slått maskina av og på igjen. Neste oppstart funker da utmerket. Jeg har googlet det, og det ser ut til at det er et problem for flere. Men det er så mange forskjellige råd og vink om det. Hva er det som er lurt å gjøre? Jeg bruker ikke bluetooth på denne maskina og kunne tenkt meg å slått det av slik at det ikke må bootes hver gang. Jeg får slått det av system>administrasjon>tjenester. Men det er der ved oppstart igjen... Hva gjør jeg? Legg inn rcconf (sudo apt-get install rcconf), kjør det (sudo rcconf) og hak vekk bluetooth-tjenesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå